نشست بانوان تأثیرگذار حوزه علمیه استان زنجان با مدیرکل صدا و سیمای استان

مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان حضور زنان تاثیرگزار در صدا و سیما را امر ضروری خواند و گفت: امروزه مسئله اصلی رسانه ها «زن» است، دشمن از خلأ حضور بانوان عفیف و موفق در صدا و سیما سوء استفاده می کند و تصویرسازی هایی که دارای خشونت های سازمان یافته است را در مورد زن به نمایش می گذارد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم اسکندری، معاونت فرهنگی تبلیغی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان، از برگزاری نشست صمیمی بانوان تأثیرگذار دکتر آل امین مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان، خبر داد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین محدر، مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان، راه اندازی  شبکه های استانی را از مهم ترین و با برکت ترین اقدامات صدا و سیما دانست و عنوان کرد: شبکه های استانی یکی از مهمترین کارهایی بود که در صدا و سیما اتفاق افتاد که قطعا اقتضائات هر استانی با سایر استانها متفاوت است و شبکه های استانی فرصت بروز و ظهور به افراد توانمند و مستعد استان را مهیا کرده و بدانید که این امر بابرکتی است.

در ادامه مدیر حوزه علمیه خواهران استان عملکرد صدا و سیمای مرکز زنجان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: مطابق آمار، میزان بینندگان شبکه استانی و استقبال از برنامه ها خوب و مناسب بوده و خود نشان دهنده توانمندی، برنامه ریزی و تلاش شبانه روزی عوامل برنامه ها در صدا و سیما است.

در این جلسه، محمد جلیل آل امین مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان، حضور زنان تاثیرگزار در صدا و سیما را امر ضروری خواند و افزود: امروزه مسئله اصلی رسانه ها «زن» است، دشمن از خلأ حضور بانوان عفیف و موفق در صدا و سیما سوء استفاده می کند و تصویر سازی هایی که دارای خشونت های سازمان یافته است را در مورد زن به نمایش می گذارد.

وی ادامه داد: طبق رصدهای صورت گرفته رسانه های آمریکایی و اروپایی موظفند حداقل ۳۰۰ پیام علیه حجاب زن مسلمان و تاثیر منفی آن در حیات ورزشی، علمی و فرهنگی زن مسلمان به دنیا مخابره کنند.

آل امین با اشاره به اولین خیزش زنان در زنجان، این استان  را یکی از مناطق توانمند در تولید محتوا دانست و عنوان کرد: باید در صدا و سیما عظمت واقعی زن را نشان بدهیم، زن مسلمانی که در مسائل سیاسی صاحب نظر است، در مسائل فقهی مجتهده است، در ورزش مدال آور است می‌تواند معرفی زنان فهمیم و توانمند باشد و اقناع افکار عمومی در داخل و خارج را ایجاد کند.

نشست بانوان تأثیرگذار حوزه علمیه استان زنجان با مدیرکل صدا و سیمای استان

وی دروغ پردازی، کلیشه سازی، شبهه پراکنی، ادبیات سازی را از عمده ترین تاکتیک های دشمن در این عرصه معرفی کرد و به شیوه های جریان سازی رسانه های غربی  و مصادیق آنها پرداخت.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان، خوش فرمی، جذابیت بصری، نوع روایت در قالب محتوای درست و منطقی ، بیان هنرمندانه، زیبا را از بایسته های کارشناسی و برنامه های گفتگومحور خواند و گفت: بیان مبهم و کلی و تخیلی در مورد یک موضوع مخاطبین را از دست خواهد داد، کارشناسان با بیان دقیق و درست، ارائه تحلیل ها منطقی، نقطه زنی مطالب، باید از فرصت کوتاه استفاده کنند و با بیان زیبا و جذاب اطلاعات لازم را به مخاطب منتقل کنند. ادبیات سازی باید در تمام گفتگو ها رعایت شود تا بتوانیم از موفقیت های زنان در عرصه های مختلف تصویر صحیح  به دنیا مخابره کنیم.

گفتنی است، در این دیدار صمیمی شرکت کنندگان گوشه ای از توانمندی های خود را بیان کردند. فیلمنامه نویسی، مدیریت های فرهنگی خلاقانه، مجری گری، تولیدات رسانه ای از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha