انتخابات جلوه‌ای از مشارکت بانوان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی است

زهرا احمدی انتخابات را یکی از جلوه‌های مشارکت بانوان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی دانست و گفت: حضور آگاهانه در انتخابات نشان از بالندگی و رشد شعور و بلوغ عقلی و اجتماعی در هر فرد می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، زهرا احمدی مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) شیراز در نشست سیاسی که با حضور طلاب برگزار شد، حضور در انتخابات را نشانه بالندگی و کمال جامعه دانست و گفت: هر انسانی در حیطه و ابعاد گوناگون زندگی فردی و اجتماعی وظائفی بر عهده دارد، که باید نسبت به آنها متعهد و پایبند باشد و یکی از آن‌ها حضور در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی است که باید با آگاهی و بصیرت نقش خود را ایفا کرد.

وی افزود: در مرحله بعدی شناسایی فرد اصلح دارای اهمیت است که مقدمه آن مشورت، مطالعه و تحقیق است و حضور آگاهانه در انتخابات نشان از بالندگی و رشد شعور و بلوغ عقلی و اجتماعی در هر فرد می‌باشد.

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: حضور در انتخابات به معنای این است که من به میزانی از بلوغ رسیده‌ام که می‌توانم در سرنوشت کشورم تاثیرگذار باشم و این جدای از وظیفه شرعی با مشارکت در انتخابات به عنوان یک رویداد مهم سیاسی و اجتماعی از حق انتخابی که دارم استفاده می‌کنم.

وی انتخابات را یکی از جلوه‌های مشارکت بانوان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی دانست و ابراز کرد: انتخابات‌ها فرصتی هستند برای مشارکت قوی بانوان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی که به دنیا نشان بدهیم زن ایرانی برای تعیین سرنوشت خود حق رای دارد و به صورت مستقل و بدون هیچ بازدارنده‌ای در پای صندوق‌های رای حضور پیدا می‌کند و در این رویداد مهم سیاسی و اجتماعی نقش آفرینی می‌کند.

احمدی تاکید کرد: حضور آگاهانه مردم در انتخابات موجب می‌شود که فردی با صلاحیت مدیریت کشور را بر عهده بگیرد و نتیجه این می‌شود که جامعه‌ای متحد و منسجم داشته باشیم که در برابر دشمنی‌ها غیر قابل تهدید باشد چراکه جامعه آشفته در معرض تهدید، نفوذ و ضربه است.

وی در پایان یادآور شد: اخلاق‌مداری نشانه‌ای از تقوا در فرد است لذا کسانی که در ایام انتخابات از تهمت و دروغ و غیبت و قضاوت‌های نا بجا استفاده می‌کنند و آبروی افراد را فدای منافع خود می‌کنند باید به تقوای آنان شک کرد چرا که چنین افرادی از دین مداری خارج شده‌اند و فردا که در هر موقعیتی که قرار بگیرند بخاطر ضعف ایمان و تقوا، اقدامات دور از اخلاق مرتکب خواهند شد.

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha