درک درست نیازهای شهرستان فارسان جهت برنامه‌ریزی صحیح و اصولی، منوط به آینده‌پژوهی است

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران کشور در بیان اهمیت آینده پژوهی گفت: درک درست نیازهای شهرستان جهت برنامه ریزی صحیح و اصولی، منوط به آینده پژوهی می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه‌های علمیه خواهران، در دومین روز از سفر مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور و هیئت همراه به استان چهارمحال و بختیاری، بازدیدی از مدرسه علمیه زینبیه فارسان توسط خانم متولیان، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران صورت گرفت.

در ابتدای این بازدید، خانم امیدی، معاون پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، ضمن معرفی اجمالی مدرسه و فعالیت های پژوهشی آن، گفت: این مدرسه به لحاظ فرهنگی و پژوهشی، جزو بهترین مدارس استان است.

در ادامه، خانم متولیان، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران، با اشاره به ضرورت و اهمیت آینده پژوهی در مدارس علمیه گفت: آینده پژوهشی باید در دستور کار مدیران و کادر مدارس، در ضمن یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت 5 ساله قرار بگیرد و با یک مهندسی معکوس برنامه های خود را مشخص کنند.

وی افزود: برای ورود طلاب در عرصه های مختلف تبلیغی از جمله آموزش و پرورش، بایستی مهارت ارتباط موثر با مخاطبین را برای جذب دانش آموزان کسب کنند و همچنین مهارت های مدیریت پژوهش و هویت بخشی باید به طلاب یاد داده شود.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه در ادامه گفت: معاونت فرهنگی و معاونت پژوهش که دغدغه تبلیغ طلاب را دارند، باید در کنار هم حرکت کنند و برای محتوای تبلیغی، معاونت پژوهش تلاش نماید و معاونت فرهنگی برای شیوه استفاده از محتوا در قالب یک محصول متنوع و جذاب برنامه ریزی نماید.

خانم متولیان، در بیان اهمیت راه اندازی نشریه تخصصی در مدرسه گفت: از جمله روش‌های جذب اساتید، راه اندازی نشریه تخصصی است که سبب می شود استاد، ضمن اینکه کار پژوهشی انجام می دهد، مسئولیت دیگری نیز در نشریه داشته باشند.

ایشان در پایان، با تاکید مجدد بر آینده پژوهشی؛ درک درست نیازهای شهرستان را جهت برنامه ریزی صحیح و اصولی، منوط به این مسئله دانست.

درک درست نیازهای شهرستان فارسان جهت برنامه‌ریزی صحیح و اصولی، منوط به آینده‌پژوهی است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha