اطاعات از ولایت، شرط عاقبت بخیری است

کارشناس مذهبی گفت: شرط عاقبت بخیری، اطاعات از ولایت است، همان گونه که برخی افراد مدعی، زمان حمایت از امام حسین(ع) در واقعه عاشورا عقب نشینی کرده و از امام اطاعت نکردند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، ندا سیفی، کارشناس مذهبی، در همایش مادران مقاومت در جمع بانوان این شهرستان بیان کرد: جریان عاشورا، تقابل میان یزید و امام حسین(علیه السلام) نبود، بلکه تقابل بین حق و باطل بود؛ تعبیر "کل یوم عاشورا کل ارض کربلا" به این معناست که اگر در هر زمان و هر مکانی طرفدار حق بودید یعنی طرفدار امام حسین(علیه السلام) هستید.

وی گفت: جهاد تبیین امام سجاد(علیه السلام) و حضرت زینب (علیها السلام) پس از واقعه عاشورا، سبب ماندگاری نهضت سیدالشهداء(علیه السلام) بود، شاگردانی که امام سجاد(علیه السلام) تربیت کردند زمینه ساز موفقیت امام باقر(علیه السلام) نیز شد.

سیفی اذعان کرد: بر اساس کلامی از امام چهارم، مبغوض‌ترین افراد نزد خداوند کسی است که ادعای پیروی از سنت رسول خدا را دارد، اما اقتدا به عمل ایشان ندارد؛ زمان پیامبر(صلوات الله علیه) صد و بیست هزار نفر با امام علی(علیه السلام) بیعت کردند اما بعد از رحلت آن حضرت تنها تعدادی انگشت شمار بر عهد خود باقی ماندند.

وی گفت: شمر بن ذی الجوشن کسی بود که در رکاب پیامبر و امیرمؤمنان(علیهما السلام) جنگید و شانزده مرتبه پای پیاده به حج رفت، بنابراین ما نباید فقط آرزو کنیم "یا لیتنا کنا معکم" بلکه باید تلاش کنیم تا از بهترین یاران امام زمان‌ خود باشیم.

سیفی افزود: هر فردی که از ولایت فاصله بگیرد به مرور زمان فاصله‌اش با اهل بیت(علیهم السلام) نیز بیشتر خواهد شد، شرط عاقبت به خیری، ارتباط حقیقی با نائب امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است، مردم کوفه با امام حسین(علیه السلام) آزمایش نشدند بلکه با نائب آن حضرت امتحان شدند.

وی با اشاره به اوضاع مردم غزه، گفت: صبوری و ایمان مردم غزه و اقتدار آن‌ها و ضربه‌ای که مقاومت و مردم فلسطین بر صهیونیست‌ها وارد نمودند، غیر قابل ترمیم است و برای همین اشرار عالم با رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه و فلسطین متحد شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha