گسترش فعالیت‌های قرآنی از برکات انقلاب اسلامی است

سیدابراهیم افتخاری مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس، در مراسم افتتاحیه دوره تربیت ممتحن حفظ و قرائت قرآن کریم گفت: یکی از خدمات و برکات انقلاب اسلامی گسترش فعالیت‌های قرآنی خصوصاً حفظ قرآن بوده است.

به گزارش پایگاه خبری اطلاع رسانی حوزه علمیه خواهران استان فارس، به همت اداره معارف و قرآن مرکز مدیریت و معاونت فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران استان فارس، دوره تربیت ممتحن حفظ و قرائت قرآن کریم با حضور جمعی از طلاب و اساتید استان‌های فارس، خوزستان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر در سومین حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم افتخاری، مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس در مراسم افتتاحیه این دوره ضمن خیر مقدم به میهمانان سایر استان‌ها و معرفی حوزه علمیه خواهران استان فارس گفت: یکی از خدمات و برکات انقلاب اسلامی گسترش فعالیت‌های قرآنی خصوصاً حفظ قرآن بوده است. همه افرادی که در محضر قرآن هستند قطعاً از فیوضات قرآن کریم بهره‌مند می‌شوند، ولی هم روخوانی قرآن و هم حفظ قرآن، مقدمه‌ای است برای انس با قرآن و عمل به تعالیم و معارف آن و در نهایت، اصلاح سبک زندگی. سبک زندگی ما باید سبک زندگی قرآنی شود.
وی افزود: به برکت جمهوری اسلامی و نگاه رهبر معظم تحولات بزرگی در موضوع قرآن در کشور ایجاد شده است، ولی خواندن کلمات قرآن اگر انسان را یک گام به جلو نبرد هدف ما از خواندن قرآن محقق نشده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین افتخاری در ادامه به نقل از یک قاری قرآن عرب زبان، که قرآن در مکه نازل شد و در مصر خوانده شد و در ایران به آن عمل شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران، حاصل عمل کردن به قرآن است و شایسته است که به انقلاب درونی و اجتماعی ختم شود.
وی با بیان اینکه اخلاق پیامبراعظم ما تماما مطابق با قرآن بوده است، افزود: هر آنچه که خداوند متعال در قرآن نازل فرموده برای هدایت انسان است و بسیاری از تعالیم رفتاری و اخلاقی خطاب به مسلمانان و مؤمنین آمده است، که وجود مقدس پیامبر اعظم صلی‌الله علیه‌وآله اولین شخصی بودند که خود را به زینت این اخلاق حسنه آراستند و ما نیز به تبعیت از ایشان باید اخلاق و رفتار و گفتارمان را با عمل به این دستورات اصلاح کنیم.
مدیر حوزه علمیه خواهران یادآور شد: فرصت‌ها زود از دست می‌روند و نسیم‌های رحمت تکرارشدنی نیست؛ بنابراین نیاز است تا از این فرصت‌هایی که گاهی برای ما ایجاد می‌شود به بهترین نحو استفاده کنیم، شما هم از این فرصت سه روزه برای انس بیشتر با قرآن‌کریم استفاده کنید و بیشترین بهره را ببرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha