از برکات جمهوری اسلامی همین حوزه‌های علمیه خواهران است

نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: از برکات جمهوری اسلامی همین حوزه‌های علمیه خواهران است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران، در آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ مدارس علمیه خواهران استان مازندران در جمع طلاب کادر و اساتید این مدارس اظهار کرد: در آستانه سالروز ۲ میلاد خجسته و ۲ مولود مبارک پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) و امام صادق(علیه السلام) و در هفته وحدت قرار داریم  که با آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه خواهران هم زمان شده که عرض تبریک و شادباش داریم.

وی ادامه داد: خدا را شاکریم که باب علم‌آموزی را برای ما گشوده و این زمینه را فراهم کرده و علاقه‌مندان خواهر و برادر ما امروز در پرتو این نظام جمهوری اسلامی و امنیت شهیدان از آن بهره‌مند هستند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی افزود: وجود پیامبر(صلوات الله علیه) براساس حدیث و روایت تحف‌العقول ص ۹۴، ۴ چیز را برای هر انسان خردمند و هوشمندی لازم دانستند، اول استماع علم است یعنی گوش و چشم، ورودی‌های علم باشند؛ دوم باید آن را حفظ کنند و در وجود خود ذخیره کنند.

وی ادامه داد: سوم علم باید به دیگران منتقل شود و نشر پیدا کند و چهارم این‌که به علم عمل شود؛ درغیراین‌صورت حجتی است بر علیه انسان و اگر این‌ها نباشد یا خرد نیست یا هوشمندی نیست.

ماینده ولی‌فقیه در استان مازندران تاکید کرد: از طرفی هم باید برای تحقق این امر سازوکار لازم انجام شود، خواهران دوست دارند که علم بیاموزند پس باید جایی فراهم شود که علم گفته و شنیده شود؛ بنابراین وجود مدارس و حوزه‌های علمیه و امکانات لازم باید فراهم شود؛ قبل از انقلاب بسیاری از خانم‌ها استعداد و علاقه‌مندی داشتند اما چون این فضاها نبود این استعدادها هدر رفته اما از برکات جمهوری اسلامی همین حوزه های علمیه خواهران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha