حوزه‌ها نقش تمدن‌سازی دارند

خانم راضیه سلطان‌عباسی‌ندوشن مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان گفت: حوزه‌ها در امتداد بعثت پیامبر و اولیاء الهی نقش تمدن‌سازی دارند و کانونی برای رشد زندگی جمعی هم‌افزا و معرفت‌افزا است.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه خواهران / هرمزگان، خانم راضیه سلطان‌عباسی‌ندوشن، مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان در آئین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران و برادران در شهرستان رودان، ضمن عرض تبریک به مناسبت‌ موالید ماه پربرکت ربیع‌الاول و همچنین عرض تشکر از تمام بزرگوارانی که با عزمی راسخ، مشعل فروزان مدارس علمیه را روشن نگه‌داشته‌اند و زمینه‌ساز این جلسه هم‌افزا را فراهم آورده‌اند، گفت: حوزه‌ علمیه، در امتداد بعثت پیامبر و اولیاء الهی نقش تمدن‌سازی دارند و کانونی برای رشد زندگی جمعی هم‌افزا و معرفت‌افزا است.

وی اظهار کرد: جایی تمدن شکل می‌گیرد که سیستم‌ها تشکیل و هم‌افزایی وجود داشته باشد و بتوانند سطح درک و معرفت را بالا ببرند، بنابراین مدارس علمیه زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان با اشاره به شاخصه‌های تمدن نوین اسلامی، تصریح کرد: تولید فکر، گسترش ارتقای معرفت‌افزایی نسبت به حضرت ولیعصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف از جمله شاخصه‌های تمدن است.

وی افزود: در عصر کنونی حضور فعالانه مدارس علمیه را باید غنیمت شمرد و از معجزه قرن و امامین انقلاب دانست.

خانم عباسی با بیان اینکه راهبرد حوزه‌های علمیه بلوغ رفتارهای انسانی بر محور اسلام را نشان می‌دهد، ادامه داد: در هیچ مجتمع علمی این سطح بلوغ رفتاری وجود ندارد بلکه تمام تلاش در این فضا برای آن است که ارتقای معنایی صورت گیرد و معنایابی حقیقی در افراد شکل بگیرد.

وی تأکید کرد: چنانچه تمامی جامعه هدف، هم‌افزا شوند، تحول در فضای تمدن و استقبال از حضرت مهدی ارواحنافداه و حرکت به عصر ظهور ان‌شاءالله سریع‌تر صورت می‌گیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان با اشاره به اینکه ارتباط حوزه‌ها با حفظ نظام و ترویج اصول انقلاب در مدار سنت نبوی بسیار خوشایند و خرسندکننده است، بیان کرد: آنچه در آینده سبب حیرت و شگفتی در مخالفان و دشمنان خواهد بود اینست که انسان‌هایی امیدوار تربیت کنیم و حس و حال امیدبخشی و ارتقاء دانش همراه با حس انتظار، همراه با حرکت فزاینده علمی، فرهنگی، تربیتی و تولیدات رسانه‌ای، به سمت تمدن‌خواهی و تمدن‌سازی در جهت مکتب اسلامی پیشران شوند.

وی افزود: در این راستا مدارس علمیه خواهران در سند چشم‌انداز پیش‌رو در افق ۱۴۱۴، برنامه‌ریزی و طراحی نظام‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی با محوریت زن و خانواده به سمت هدف تلاش می‌کند تا پاسخگوی سؤالات عرصه خانواده بویژه بانوان باشند.

خانم عباسی اذعان داشت: در گام اول و برش پنج ساله برنامه‌ریزی تربیت متخصص در ۳ نظامات و در محور اول تهیه شناسنامه مدارس استان در ۳ بخش آموزشی، پژوهشی و فرهنگی است.

وی افزود: برگزاری اربعین تعالی، معرفی جایگاه، چشم‌انداز آینده، تبیین هویت طلبگی، انگیزه‌بخشی و امیدآفرینی و توجه به زیرساخت‌ها و تأمین ابزار مورد نیاز طبق منویات مقام معظم رهبری حفظه‌الله اساسی‌ترین کار حوزه‌ها امروز تولید فکر است، و طلبه باید به مسائل زندگی و مسائل روز آشنا باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان در پایان یادآور شد: توجه به سطوح تکمیلی و اجرای سطح سه در قشم و در ادامه سطح چهار، در عرصه‌های مدیریتی و تربیتی تحول‌آفرین باشد؛ همچنین کارگاه‌های مهارت‌افزایی، توجه به آموزش محتوای روشی و مهارتی در طول شش ترم و استعدادیابی و تربیت نخبگانی در دستور کار حوزه‌ علمیه خواهران است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha