نشست هم‌اندیشی حوزه علمیه خواهران مازندران با مدیران جهاددانشگاهی

نشست هم‌اندیشی حوزه علمیه خواهران مازندران، با مدیران جهاددانشگاهی این استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران / مازندران، نشست هم‌اندیشی حوزه علمیه خواهران مازندران با مدیران جهاددانشگاهی استان مازندران در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران این استان برگزار شد.

آقای محمدرضا یوسفی‌مهر، رئیس جهاد دانشگاهی مازندران در این نشست گفت: جهاددانشگاهی یکی از نهادهای انقلابی و مولود انقلاب است و در سال ۱۳۵۹ با جریان انقلاب فرهنگی که در دانشگاه‌ها شروع شده بود؛ به دستور حضرت امام رحمه‌الله‌علیه در ۱۶ مرداد تأسیس شد.

وی ادامه داد: عمده فعالیت‌های این نهاد، فرهنگی و آموزشی است؛ در واقع جهاددانشگاهی، یک زیست‌بوم برای حضور نخبگان، جوانان و متخصصانی است که بتوانند کمکی به حل نظام و مسائل کشور داشته باشند.

آقای یوسفی‌مهر افزود: به لطف خداوند و همت تمام جهادگران گذشته، در حال‌ حاضر جهاددانشگاهی در حوزه‌های فنی مهندسی، علوم پزشکی، علوم انسانی و اجتماعی، هنر و تمام حوزه‌ها ورود پیدا کرده و بدون این‌که مأموریتی از طرف نظام داشته باشد، به مسائلی مبتلابه، در جامعه ورود و فعالیت کرده و خروجی‌های خوبی داشته و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

رئیس جهاددانشگاهی مازندران تأکید کرد: در حال‌ حاضر در حوزه پزشکی در مرکز رویان، در مرز دانش در دنیا حرکت می‌کند و یکی از مراکز علمی ویژه نظام است و خروجی‌های خوب و مثمرثمری داشته.

وی خاطرنشان کرد: در بحث فنی مهندسی، در مسائل دکل حفاری نفت و مته‌های حفاری وابسته بودیم، در مترو کاملاً وارداتی بوده، در بحث مخابراتی در بخش BTS واردات انجام می‌شد و ... که امروز در همه آن‌ها به خودکفائی رسیده‌ایم.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی ظرفیت‌هایی دارد که از آن‌ها می‌توان استفاده مفید کرد، هدف از این نشست، هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی است؛ جهاددانشگاهی در هر استان، نماینده تمام ظرفیت جهاددانشگاهی کشور است و با شبکه‌سازی کار می‌کند یعنی فعالیتی که در استان دیگری در حال انجام است را می‌توان در این استان نیز انجام داد، جهاددانشگاهی آماده هم‌افزایی با تمام ادارات و نهادهای استان جهت ارائه خدمت به مردم استان است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha