برگزاری کارگاه مقاله‌نویسی در مدرسه علمیه نرجسیه (س) رودان

یک کارگاه مقاله‌نویسی با هدف ایجاد مهارت‌افزایی و آشنایی بانوان طلبه با ساختار مقاله، در مدرسه علمیه نرجسیه سلام‌الله‌علیها رودان، برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران/ هرمزگان، کارگاه مقاله‌نویسی با هدف ایجاد مهارت‌افزایی و آشنایی بانوان طلبه با ساختار مقاله، با تدریس خانم آمنه جراره، استاد مدرسه علمیه نرجسیه سلام‌الله‌علیها رودان در این مدرسه علمیه برگزار شد.

خانم جراره در این کارگاه اذعان داشت: ویژگی‌های تحقیق از جمله موضوع باید دارای اهمیت و اولویت، رسا، شفاف و جذاب، مختصر و مفید، جزئی و محدود، برخوردار از منابع کافی و قابل دسترس باشد.

وی با اشاره به اینکه تبیین مسأله یعنی شفاف‌کردن تمام ابعاد موضوع، ادامه داد: تبیین مسأله‌، نقش مهمی در یک مقاله پژوهشی اعم از طرح اجمال و تفصیلی، چکیده و مقدمه دارد؛ چرا که مخاطب با مطالعه تبیین متوجه می‌شود محقق در این پژوهش به‌دنبال چه بوده است.

خانم جراره ضمن بیان اینکه باید تمام قیدهای مهم موضوع یعنی همان کلیدواژه را توضیح بدهیم و بین آن‌ها ارتباط برقرار کنیم، تصریح کرد: پژوهشگر در تبیین مسأله به‌دنبال چیستی، چرایی، و چگونگی موضوع است.

این استاد حوزه علمیه، در ادامه از شرکت‌کنندگان خواست تا تبیین‌های نوشته شده را به‌صورت گروهی بررسی کنند تا نکات ابهام در این زمینه رفع شود.

وی در پایان ضمن اشاره به نقش مؤثر بعضی از ابزارهای هوش‌مصنوعی نظیر کوپایلت و چت جی‌بی‌تی برای عنوان‌یابی درباره مقالات علمی در صرفه‌جویی از زمان به‌خصوص برای طلاب؛ یادآور شد: در این کارگاه طلاب با نحوه پرامپت‌نویسی (دستور) برای موضوع آشنا شدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha