برگزاری کارگاه مهارت مقاله‌نویسی در مدرسه علمیه خدیجه‌کبری زنجان
کارگاه مقاله نویسی با حضور حجت الاسلام محمد صادق فاضل

کارگاه آموزشی مهارت مقاله‌نویسی، در مدرسه علمیه خدیجه‌کبری سلام‌الله‌علیها در زنجان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران / زنجان، مدرسه علمیه خدیجه‌کبری سلام‌الله‌علیها در زنجان، با هدف ارتقاء بینش و مهارت مقاله‌نویسی طلاب، یک کارگاه مقاله‌نویسی را با حضور حجت‌الاسلام والمسلین فاضل، نویسنده و پژوهشگر حوزه‌های علمیه برگزار کرد.

کارگاه با تعریفی از فرایند پژوهش آغاز شد و در ادامه بیان شد که؛ پژوهش، پردازش اطلاعات برای حل یک مسأله است و شامل انتخاب مسأله‌، شناخت مسأله‌ یا طراحی سؤال اصلی، بررسی فرضیه‌ها و حل مسأله می‌باشد.
در ادامه، حجت‌الاسلام فاضل، علاقه محقق، توان محقق و جزئی بودن را ملاکی برای انتخاب موضوع معرفی کرد.

نویسنده و پژوهشگر حوزه‌های علمیه، در ادامه با توضیح ساختار ظاهری مقاله به تعریف و توضیح چگونگی نوشتن چکیده از لحاظ ضوابط ساختاری و از لحاظ محتوا پرداخت.

وی همچنین، به بیان شرایط و ضوابط انتخاب کلید واژه پرداخت و در ادامه از طلاب خواست تا تحت نظارت استاد و طبق موضوعاتی که مصوب شده بود به نگارش مقدمه بپردازند.

در این کارگاه شیوه مطالعه مفید و جستجوی لازم جهت نگارش پیشینه از طریق معرفی سایت‌های پژوهشی و کتابخانه‌های دیجیتال و شیوه نگارش بدنه مقاله ارائه شد.

استاد فاضل، شیوه نگارش بدنه و هر تیتر فرعی را به ترتیب شامل؛ نوشتن جمله مقدمه، توضیح تیتر فرعی، اثبات مدعا و جمله نتیجه عنوان کرد.

او در ادامه به توضیح شیوه نگارش نتیجه پرداخت و افزود: نتیجه‌گیری باید در قالب متن مقدماتی و پاسخ به پرسش اصلی نوشته شود

این کارگاه به شیوه‌ای مدیریت شد که طلاب در مدت ۱۶ ساعت کارگاه مهارت مقاله‌نویسی توانستند قسمت‌های عمده از جمله چکیده، مقدمه، کلیدواژه و منابع و همچنین یک تیتر فرعی از بدنه و متن اصلی مقاله را با راهنمایی استاد تنظیم کنند.

یادآور می‌شود؛ پشتیبانی از مقالات توسط استاد بعد از کارگاه به صورت مجازی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha