کارگاه اصول مدیریت پژوهش در زنجان برگزار شد
کارگاه مدیریت پژوهش ویژه معاونان پژوهش مدارس علمیه خواهران استان زنجان

معاونت پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان زنجان، گفت: کارگاه اصول مدیریت پژوهش ویژه معاونان پژوهش مدارس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران / زنجان، معاونت پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان زنجان، کارگاه اصول مدیریت پژوهش ویژه معاونان پژوهش مدارس را با هدف توانمندسازی ایشان، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق فاضل برگزار کرد.

حجت‌الاسلام فاضل، در ابتدای جلسه به تعریف معاون پژوهش پرداخت و گفت: واژه «معاون» در لغت به معنای «یاری‌کننده» است و در اصطلاح اداری، به شخصی می‌گویند که در یک اداره، رئیس یا مدیر را یاری می‌کند. پس معاون، همکار مدیر است. بنابر این، معاونت پژوهش در دسته کار اجرایی و مدیریتی تعریف می‌شود، نه پژوهشگری؛ هر چند که لازم است با فرایند پژوهش و مقاله‌نویسی به طور کامل آشنا باشد. با توجه به آنچه گفته شد، لازم است که یک معاون پژوهش با اصول مدیریت آشنا باشد و فرایند پردازش اطلاعات را به طلاب آموزش دهد.

در ادامه این کارگاه وظایف کلی معاون پژوهش مدرسه در چهار محور تأمین زیرساخت‌های پژوهشی، آموزش پژوهش، ترویج و فرهنگ‌سازی پژوهش و انعکاس مناسب فعالیت‌های پژوهشی تبیین شد.

محمدصادق فاضل، دو پیش‌نیاز معاونت پژوهش، یعنی اخلاص و جهاد را تشریح و تبیین کرد که با وجود این دو شرط، هیچ مانعی بر سر راه فعالیت معاون پژوهش وجود نخواهد داشت.

استاد روش تحقیق حوزه‌های علمیه، تعریف اهداف میانی و اهداف کوتاه مدت را به صورت عملی با معاونان آموزش داد و در پایان، با روش SWOT را تشریح کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha