معاون آموزش مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) نکا گفت: یکی از مباحث کلیدی در آموزش، استفاده از ظرفیت فارغالتحصیلان به عنوان استادیار است.
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران/مازندران، مریم دوادگر معاون آموزش مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) نکا، در جلسه مجازی اساتید حوزه اظهار کرد: این جلسه با هدف بررسی نقاط قوت و ضعف در تصمیمات آموزشی، بهبود فرایندهای تدریس، و توسعه مستمر روشهای آموزشی برگزار شد تا بتوانیم تصمیمات مهمی در خصوص توسعه کیفیت آموزشی بگیریم.
وی تصریح کرد: یکی از مباحث کلیدی، توجه به نقش مثبت استادیارها و استفاده از ظرفیت فارغالتحصیلان به عنوان استادیار میباشد که این رویکرد باعث میشود طلاب از تجربیات ارزشمند فارغالتحصیلان بهرهمند شوند.
خانم دوادگر همچنین به اهمیت تدریس مسألهمحور و تدوین طرح درس بهطور مؤثر اشاره و بیان کرد: تدریس بر اساس مسائل کاربردی و پرسشهای مستمر بهطور قابل توجهی در درک عمیقتر مفاهیم توسط طلاب تأثیر دارد و آنان را قادر میسازد تا به درک دقیقتری از مطالب دست یابند.
وی در ادامه به تأکید بر اهمیت فهم صحیح سؤالات و توجه به طراحی نمونه سؤالات پرداخت و گفت: این امر باعث میشود که طلاب قادر باشند درک بهتری از مطالب درسی داشته و از لحاظ علمی آمادگی بیشتری پیدا کنند؛ همچنین کارگروههای تخصصی برای طراحی و بررسی سؤالات پایانی نیز در حال تشکیل میباشد.
انتهای پیام/
نظر شما