آزاداندیشی اصولی در فضای علمی، مقدمه‌ای برای توسعه و تولید علم است

معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) شهرستان خلخال در نشست آزاداندیشی با عنوان «راهکارهای انتقال مفاهیم دینی به نوجوانان و جوانان» گفت: کرسی‌های آزاداندیشی از اساسی‌ترین نیازها برای تقویت فکری دانش‌پژوهان در جوامع و فضاهای علمی هستند و آزاداندیشی اصولی در فضای علمی، مقدمه‌ای برای توسعه و تولید علم است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران/اردبیل، خانم رقیه یوسفی در گفت‌وگویی اظهار داشت: کرسی‌های آزاداندیشی از اساسی‌ترین نیازها برای تقویت فکری دانش‌پژوهان در جوامع و فضاهای علمی هستند و آزاداندیشی اصولی و واقعی در فضای علمی، مقدمه‌ای برای توسعه و تولید علم است. 
وی افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز در کشور، آزادی در فکر و بیان وجود دارد و مسئله مهم در کرسی‌های علمی، برگزاری کرسی به معنای واقعی کلمه که منتج به توسعه یا تولید علم شود، می‌باشد که باید این مهم در محیط‌های علمی اعم از دانشگاه و حوزه محقق شود.
معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) خلخال با بیان اینکه وقتی فضای گفتمانی سالم در مجموعه‌های علمی ایجاد شود نشاط، تکاپو و پویایی در آن فضا حاکم می‌شود، تصریح کرد: فضای کرسی آزاداندیشی در جوامع علمی، فضایی است که در آن همه حاضرین اعم از شرکت‌کنندگان و برگزارکنندگان کرسی به نوعی به مسئله تفکر، تعقل و جهت‌گیری در مورد عنوان کرسی مشغول هستند.
یوسفی با اشاره به نحوه برگزاری کرسی آزاداندیشی، گفت: کرسی علمی با عنوان «راهکارهای انتقال مفاهیم دینی به نوجوانان و جوانان» در مدرسه علمیه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) خلخال با ارائه استاد حجت‌الاسلام حسین مولاپور و با حضور خانم کبری نباتی به عنوان مجری کارشناس تشکیل یافت.
استاد مدرسه علمیه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) خلخال، اضافه کرد: در نشست برگزارشده یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌ها در آموزش مفاهیم دینی به نوجوانان و جوانان وجود گرایش دینی و میل به سوی امور مذهبی بیان شد و اساتید به تبیین به‌کارگیری اصول و روش‌های صحیح و کارآمد انتقال مفاهیم دینی به نوجوانان و جوانان پرداختند.

آزاداندیشی اصولی در فضای علمی، مقدمه‌ای برای توسعه و تولید علم است

آزاداندیشی اصولی در فضای علمی، مقدمه‌ای برای توسعه و تولید علم است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha