
جلسه صمیمانه با حضور اساتید، مدیر و کادر مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) با هدف بررسی مسائل یادگیری طلاب و ارائه راهکارهای افزایش بهرهوری برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران/ مرکزی، به همت مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) اراک و با هدف بررسی مسائل و مشکلات یادگیری طلاب و یافتن راهکارهای مناسب برای افزایش بهرهوری تحصیلی، جلسهای صمیمانه با حضور اساتید، مدیر و کادر این مدرسه علمیه برگزار شد.
در این جلسه که با عنوان «راهکارهای افزایش بهرهوری طلاب» برگزار شد، مسائل مختلفی از جمله کاهش انگیزه طلاب در حین تحصیل، کمبود عزت نفس، سستی و خمودگی و گاهی برخوردهای نامناسب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
خانم جلالی مدیر این مدرسه گفت: از جمله مهمترین راهکارها میتوان به مواردی چون توجه به ویژگیهای سنی طلاب در مقطع سیکل اشاره کرد. اساتید باید توجه داشته باشند که غالب طلاب در ۳ سال اول تحصیلی، در سن نوجوانی قرار دارند و نیازمند رویکردی متناسب با این دوره سنی هستند.
وی افزود : اساتید موظف هستند روشهای درس خواندن و مباحثه مختص به هر درس (مانند تفاوت بین خواندن فلسفه و ادبیات عرب) را به طلاب آموزش دهند.
جلالی پرهیز از نصیحت مستقیم و استفاده از روشهای غیرمستقیم برای آموزش ادب را یکی دیگر از این راهکارها دانست و گفت: با توجه به اینکه نوجوانان از نصیحت مستقیم گریزان هستند، باید از روشهای مناسبتری برای آموزش ادب و اخلاق استفاده شود.
مدیر مدرسه علمیه ریحانة النبی اراک اظهار داشت: تشویق و ترغیب طلاب در این بسیار تاثیرگذار است و اساتید حتما از تشویق کردن طلاب بسیار استفاده کنند.
وی تغییر مکان کلاس آموزشی برای ایجاد تنوع و جلوگیری از خستگی،را یکی دیگر از این راهکارها معرفی و تصریح کرد: پیشنهاد میشود گاهی مکان کلاس آموزشی به کتابخانه، حیاط حوزه یا حتی امامزاده تغییر داده شود.
انتهای پیام/
نظر شما