مدرس مدرسه علمیه امام حسین (ع) چالوس گفت: امام هادی(علیه السلام) با تربیت و پرورش شاگردانی آگاه به مقابله با فرقههای انحرافی پرداختند.
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران /مازندران، مریم کیاپاشا مدرس مدرسه علمیه خواهران امام حسین(ع) چالوس، در گفتوگویی درباره نقش امام هادی (علیه السلام) در مقابله با فرقههای انحرافی بیان کرد: امام هادی (علیه السلام) دهمین پیشوای شیعیان، در دوران پرچالش خلافت عباسیان که فرقههای انحرافی گوناگون با حمایت حاکمان جور، عقاید اسلامی را تحریف میکردند، میزیست، ایشان با وجود محدودیتهای شدید سیاسی، با اتکا به علم الهی و استراتژی هوشمندانه، به مقابله با این انحرافات پرداختند.
وی افزود: امام هادی(علیه السلام) با تربیت و پرورش شاگردانی آگاه مانند حضرت عبدالعظیم حسنی و عثمان بن سعید اهوازی با استدلالهای عقلی و نقلی به مواجهه علمی با فرقههای انحرافی مانند؛ غلات، جبریه و مجسمه و.... میپرداختند.
مدرس و پژوهشگر مدرسه علمیه امام حسین (علیه السلام) چالوس با توجه به تقویت شبکه ارتباطی شیعیان توسط امام هادی(علیه السلام)، اذعان داشت: ایشان در شرایط خفقان و در حالی که ارتباط با بدنه جامعه بسیار سخت بود از طریق شبکه وکالت، با وجود نظارت شدید عباسیان، ارتباط منظمی با شیعیان داشتند و جایگاه امامت و ولایت را در زیارت جامعه کبیره به عنوان حافظان دین در میان شیعیان تببین کردند.
مدرس مدرسه علمیه امام حسین (علیه السلام) چالوس با اشاره به چالشهای جامعه اسلامی امروز و تشابه آن با دوران امام هادی(علیه السلام)، تصریح کرد: بررسی روشهای کاربردی ایشان از جمله؛ آگاهیبخشی و سازماندهی نیروهای متعهد، تقویت علمی حوزهها و الگوگیری از سیره ایشان میتواند راهگشا و کلید مقابله با جریان های انحرافی باشد.
انتهای پیام/
نظر شما