عضو گروه علمی مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(سلام الله علیها) بندرعباس گفت: تحریف حقایق و اسطورهسازی، حربههایی است که دشمن در طول تاریخ برای گمراهی افکار عمومی به کار گرفته است.
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران/ هرمزگان، خانم زینب عطاءالهی؛ عضو گروه علمی مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(سلام الله علیها) بندرعباس در مراسم عزاداری در این مدرسه علمیه بیان کرد: تاریخ اسلام مملو از وقایعی است که در آن، تحریف حقایق و اسطورهسازی، نقش مهمی در گمراهی افکار عمومی ایفا کردهاند و روایتهایی از واقعه کربلا و دوران معاویه، نمونههای بارزی از این تحریفات هستند.
خانم عطاءالهی اضافه کرد: در روزهای منتهی به عاشورا، فردی به نام حصین بن تمیم، به یکی از اصحاب امام حسین(علیه السلام) عدم قبولی نماز آنها را گوشزد می کند و این نشانه تحریف است در حالی که امام حسین(علیه السلام) برای اقامه نماز، از دشمن مهلت خواسته بود و این واقعه نشاندهنده عمق انحطاط اخلاقی و دینی در جامعه آن روز بود و در این خصوص تبلیغات گسترده معاویه از جمله تأکید بر روایات جعلی، بدنام کردن امام علی(علیه السلام)، اسطورهسازی از عثمان، با هدف تخریب چهره امام علی و فرزندانش(علیهم السلام)، نقش بسزایی در ایجاد این انحرافات و ایجاد دشمنی با اهل بیت(علیهم السلام) داشت.
عضو گروه علمی مدرسه علمیه تخصصی الزهراء سلام الله علیها بندرعباس اذعان داشت: این روشهای تبلیغاتی، شباهت زیادی به تبلیغات رسانههای معاصر مانند بیبیسی و ایران اینترنشنال دارد که با اسطورهسازی از شخصیتها و سرزمینها، سعی در ایجاد بیاعتمادی و بیرغبتی در جوامع دیگر دارند، به عنوان مثال، اسطورهسازی از شخصیتهایی مانند مهسا امینی و سرزمینهایی مانند دبی، باعث شده است که برخی از جوانان، نسبت به کشور خود بیرغبت شوند و تصور کنند که در کشورهای دیگر، فرصتهای بهتری برای زندگی وجود دارد.
استاد حوزه و دانشگاه افزود: در ماجرای مرد کوفی که معاویه به جای اجرای عدالت، با استفاده از شاهدان دروغین، حق آن مرد را پایمال کرد زنگ خطری است که نشان میدهد چگونه قدرت حاکم میتواند حقیقت را قربانی اهداف خود کند و این الگوی تحریف و فریب، در طول تاریخ و حتی در عصر حاضر نیز ادامه یافته است.
خانم عطاءالهی تأکید کرد: در دوران معاصر، تبلیغات رسانههای خارجی علیه ایران، نمونهای از همین فریبکاریهاست که این رسانهها با برجسته کردن مشکلات و وارونه جلوه دادن واقعیتها، تصویری مخدوش از وضعیت زنان در ایران ارائه میدهند و این در حالی است که زنان در ایران از امنیت و حقوق قابل توجهی برخوردارند، این رسانهها با تمرکز بر مسائل جزئی و ایجاد هیاهو، سعی در ناامید کردن جامعه و بیاعتبار کردن نظام دارند در حالی که در ایران، با وجود محدودیتهای ظاهری، زنان از امنیت و عزت بیشتری نسبت به کشورهای غربی برخوردارند.
وی اظهار داشت: همانطور که شیطان با تغییر اولویتها، انسان را از مسیر حق منحرف میکند، رسانههای معاند نیز با وارونهسازی واقعیتها، افکار عمومی را هدف قرار میدهند بنابراین در برابر این همه هجمه های تبلیغاتی، وظیفه طلاب «روشنگری و جهاد تبیین» است، باید در برابر این تبلغیات دشمن هشیار بود و برای تبیین صحیح وقایع تلاش کرد.


نظر شما