جنگ ۱۲ روزه؛ عرصه‌ای برای بروز مدیریت جهادی و روحیه ایثار و فداکاری

مدیر مدرسه علمیه خواهران شهریار در بازخوانی تجربه جنگ ۱۲ روزه بر اهمیت مدیریت جهادی به عنوان الگویی کارآمد برای عبور از بحران‌ها تأکید کرد و نقش خواهران طلبه را در ترویج این گفتمان راهبردی و اثرگذار دانست.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران/تهران، خانم لاله ترابی مدیر مدرسه علمیه خواهران شهریار در بازخوانی تجربه جنگ ۱۲ روزه، بر اهمیت مدیریت جهادی به عنوان الگویی کارآمد برای عبور از بحران‌ها تأکید کرد و نقش خواهران طلبه را در ترویج این گفتمان راهبردی و اثرگذار دانست.

لاله ترابی با اشاره به اهمیت جنگ ۱۲ روزه در تاریخ معاصر منطقه، آن را یکی از مقاطع حساس و تعیین‌کننده توصیف و اظهار کرد: این نبرد کوتاه‌مدت اما سرنوشت‌ساز، نه‌تنها با چالش‌های نظامی و سیاسی همراه بود، بلکه عرصه‌ای برای بروز مدیریت جهادی و روحیه ایثار و فداکاری نیز به‌شمار می‌رفت.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت جهادی در این جنگ مبتنی بر ارزش‌های دینی و انسانی بود، افزود: برخلاف شیوه‌های مرسوم مدیریتی، محور تصمیم‌گیری‌ها در این نوع مدیریت «خدمت به هدف مقدس» و «ایثار برای حفظ کیان» بود. فرماندهان و مدیران جهادی با تکیه بر ایمان، انسجام تیمی و خلاقیت، توانستند با مدیریتی هوشمندانه بر مشکلات غلبه کنند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران شهریار از سرعت واکنش، توزیع عادلانه منابع و ایجاد حس مسئولیت جمعی به عنوان ویژگی‌های برجسته این مدل مدیریتی یاد کرد و گفت: این خصوصیات نه‌تنها در عرصه نظامی موفقیت‌آفرین بودند، بلکه الگوی مؤثری برای مدیریت بحران و مشارکت جمعی در شرایط دشوار به‌شمار می‌روند.

خانم ترابی با تأکید بر ضرورت بازخوانی مدیریت جهادی در جنگ ۱۲ روزه، تصریح کرد: این بازخوانی فرصتی ارزشمند برای بهره‌گیری از تجربیات کاربردی در حوزه‌های مختلف مدیریتی امروز است. این مدل نشان داد که در سخت‌ترین شرایط، با ایمان، همدلی و خلاقیت می‌توان به موفقیت‌های بزرگ دست یافت.

وی در ادامه به نقش خواهران طلبه در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت: حضور فعال خواهران طلبه در بازخوانی مدیریت جهادی نه‌تنها ممکن، بلکه ضروری و تأثیرگذار است. آنان می‌توانند در تبیین و ترویج گفتمان مدیریت جهادی از منظر دینی، تحلیل نقش زنان در جبهه مقاومت، تربیت نسل آینده بر اساس الگوی جهادی و همچنین در حوزه‌های علمی، رسانه‌ای و فرهنگی نقش‌آفرین باشند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران شهریار افزود: این نقش صرفاً تبلیغی نیست، بلکه راهبردی، فکری و فرهنگی است. خواهران طلبه می‌توانند حلقه واسطی میان معارف ناب اسلامی و نیازهای جامعه باشند و گفتمان مدیریت جهادی را در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بازتولید و تعمیق کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha