کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) نکا گفت: عمق فاجعه عاشورا تنها در میدان نبرد نیست، بلکه در سناریوی قدرت شام و تقابل تاریخی صهیونیسم با مهدویت ریشه دارد.
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران/مازندران، دکتر میثم معافی کارشناس و تحلیگر سیاسی، با تبیین ابعاد راهبردی و معرفتی جمله «لا یوم کیومک یا اباعبدالله»، به تحلیل ویژهای از جایگاه واقعه ی کربلا در هندسه تاریخی اسلام پرداخت.
وی با اشاره به مصائب متعدد در سیره اهل بیت(علیهم السلام) تأکید کرد: امام سجاد( علیهالسلام)، مصیبت کربلا را فراتر از تمامی رخدادهای تلخ تاریخ اسلام دانستهاند؛ چرا که این واقعه، نه تنها با شهادت اهل بیت(علیهم السلام)، بلکه با تهدید جدی نسبت به اصل امامت و ولایت همراه بود.
دکتر معافی با ترسیم ابعاد سیاسی این فاجعه، نقش ساختار قدرت در شام را در شکل گیری این سناریو حیاتی دانستند و تصریح کرد: تمرکز صرف بر شمر و میدان کربلا، ما را از درک عمق فاجعه در شام غافل میسازد، آنجا که اهل بیت در خرابهای بیسقف، با تحقیر، تمسخر و شکنجه روانی روبرو شدند و نقشه پردازان واقعه، در رأس قدرت بودند.
دکتر معافی با اشاره به تحولات بزرگ جهانی و داخلی، از جمله پرتاب ماهواره ناهید ۲، پیشرفت موشکی و شکلگیری جنبشهای مقاومت در سراسر جهان، افزود: طوفان الافکار مقاومت و امید در قلب مردم ایران و امت اسلامی شکل گرفته و این جریان، قدرتی است که هرگز شکستپذیر نیست.
وی در پایان با اشاره به استمرار سناریوی دشمن در قالب پروژههای مدرن رسانهای، امنیتی و تروریستی تصریح کرد: ریشه دشمنی با عاشورا، در تقابل تاریخی صهیونیسم با مهدویت است و تنها با فهم صحیح از عمق این تقابل میتوان به راهبرد مؤثر در مواجهه با دشمن دست یافت.
انتهای پیام/
نظر شما