مشاور مدرسه علمیه ریحانه الرسول سلام الله علیها شهرستان نکا گفت: همدلی، مهارتی کلیدی برای طلاب است و تفاوت آن با همدردی، میتواند کیفیت تعامل طلاب با خانوادهها، دانشآموزان و جامعه را بهطور چشمگیری ارتقا دهد.
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران/مازندران، خانم عطیه محمدی مشاور مدرسه علمیه ریحانه الرسول سلام الله علیها شهرستان نکا در گفتوگویی بیان کرد : همدلی، مهارتی کلیدی در تعاملات طلاب با خانوادهها، دانشآموزان و مردم در فعالیتهای تبلیغی و فرهنگی است و نقش مؤثری در ارتقای کیفیت این ارتباطات دارد.
وی گفت: همدلی فراتر از همدردی است؛ چراکه همدردی معمولاً نگاهی بیرونی و همراه با دلسوزی یا گاه ترحم است و بدون لمس واقعی احساسات مخاطب، اغلب ارتباطی سطحی ایجاد میکند.
خانم محمدی گفت: همدلی یعنی از زاویه نگاه دیگری به موضوع نگریستن و احساس او را درک کردن، بهگونهای که بتوان پاسخ صادقانه و همدلانه ارائه داد.
کارشناس مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) چهار رکن اصلی همدلی را شامل توجه واقعی به مخاطب، گوشدادن فعال، درک احساسات و عواطف طرف مقابل و ارائه پاسخ مبتنی بر فهم صادقانه دانست و افزود: همدلی برای طلاب یک مهارت مجرد نیست؛ بلکه سرمایهای تبلیغی، اخلاقی و تربیتی است که کیفیت تعامل آنان با خانوادهها، دانشآموزان و عموم مردم را به شکل قابل توجهی ارتقا میدهد.
انتهای پیام/
نظر شما