پژوهشگران با توجه به فضای فکری جامعه امروز پاسخگو باشند
226431

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران گفت: پژوهشگران باید با ادبیات روز و با توجه به فضای فکری جامعه امروز پاسخگو باشند.

به گزارش خبرگزاری کوثر از استان کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین حصاری در مراسم اختتامیه دومین جشنواره علامه حلی(ره) افزود: شرایط امروز مکتب اهل بیت(علیه السلام) بسیار حساس بوده و به برکت انقلاب اسلامی مکتب اهل بیت(سلام الله علیها) در80 کشور جهان بومی شده است یعنی حرکتی ماندگار که با هیچ حادثه ای از صحنه آن کشورها پاک نخواهد شد.

وی همچنین بیان داشت: انسان های بزرگی در دنیا اعم از مسلمان و غیر مسلمان منتظر دریافت مکتب اهل بیت هستند که پژوهشگران ما باید با ادبیات روز و با توجه به فضای فکری جامعه امروز پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: همه ما که نسل در نسل به پیروی از مکتب اهل بیت(سلام الله علیها) افتخار کرده ایم، مسئولیت بسیار عظیمی داریم که این رسالت و مسئولیت بزرگ، رسالت علمی است.

وی همچنین افزود: پژوهشگر باید حریص در کار علمی و کسب معرفت و فضلیت و توفیق از خدا باشد و باید صفای دل و پاکی روح بر هر اقدامی مقدم باشد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران کشور در رابطه با ارائه مقالات گفت: نباید به یک مقاله اکتفاء کرد و ان شاءالله در سال های آینده آثار غنی تر و با کیفیت بهتر ارائه شود.

حجت الاسلام و المسلمین ایرانی مدیر حوزه برادران استان ضمن خیر مقدم به مدعوین اظهار داشت: قرآن عنصر اصلی در پژوهش را تدبر و تفکر معرفی می کند و طلاب باید در مسیر تدبر و تعمق پیش رفته و تلاش خود را به این سمت گسیل دارند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضلی مدیر حوزه خواهران استان نیز ضمن خیر مقدم به مدعوین افزود: مقالات ارائه شده از طلاب استان رشد چشمگیری داشته است که این امر نشان می دهد جشنواره کانونی برای خودباوری بوده و زمینه ای برای ارتقاء پژوهشی طلاب خواهر و برادر است.

وی در ادامه گزارشی از فرایند این جشنواره ارائه داد و افزود: از مجموع 436 اثر ارسالی 372 اثر متعلق به حوزه علمیه خواهران و 64 اثر متعلق به حوزه علمیه برادران است.

وی ادامه داد: از بین آثار ارسالی 15 اثر برگزیده و 13 اثر شایسته تقدیر شناخته شدند، که خواهران طلبه رتبه های برگزیده جشنواره را به خود اختصاص داده اند.

در پایان این مراسم و با حضور مدیران و مسئولان ارشد استانی و مهمانان این جشنواره، جوایز برترین های این دوره به برگزیدگان اهدا شد.

برچسب‌ها