شعار روز قدس  نوع‌دوستی و صلح برای جهانیان است
232911

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: صلح جهانی تنها با برطرف شدن آثار ظلم، ستم و تجاوزگری در جهان اتفاق می‌افتد و شعار روز قدس نیز نوع‌دوستی و صلح برای همه جهانیان است.

خانم معصومه ظهیری در گفت‌وگو با خبرنگار کوثرنیوز ضمن بزرگداشت روز قدس بیان کرد: بیت‌المقدس و مسجد قدس به‌عنوان اولین قبله‌گاه مسلمانان همیشه مورد توجه جامعه و امت اسلامی بوده است.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اهمیت ویژه قبله‌گاه اول مسلمانان افزود: خداوند متعال این منطقه را نشانه‌ای برای وارثان و حاکمان نهایی زمین که مسلمانان هستند قرار داده است.
وی عنوان کرد: جریان انحصار‌طلب، زیاده‌خواه و متجاوز صهیونیستی فلسطین را اشغال کرد و اسرائیل نامید و این جریان زیاده‌طلبی و تجاوز در دهه‌های اخیر نیز ادامه داشته است.
ظهیری تصریح کرد: مردم مقاوم سرزمین فلسطین با همراهی سایر مسلمانان قدس را از آن خود دانسته و برای آزادی آن تلاش می‌کنند، روز قدس نیز نماد همراهی مسلمانان با این مردم مظلوم است.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به آثار و فلسفه راهپیمایی روز قدس خاطرنشان کرد: این حرکت پرشور نشان می‌دهد که مسلمانان مرز جغرافیایی خاصی ندارند بلکه امتی به‌هم‌پیوسته، یکدل و هم‌صدا هستند، این راهپیمایی نشان می‌دهد هیچ مسلمانی در مقابل درد و غصه و گلوله‌ خوردن مردم و کودکان غزه آرامش خاطر ندارد. 
وی ادامه داد: نکته دیگری که در این راهپیمایی نهفته این است که صلح جهانی تنها با برطرف شدن آثار ظلم، ستم و تجاوزگری در جهان اتفاق می‌افتد و شعار روز قدس نیز نوع‌دوستی و صلح برای همه جهانیان است.
ظهیری بیان کرد: هدف و ایده سوم ما از راهپیمایی روز قدس لبیک گفتن به شعار «کونوا للظالم خصما و للمظلوم عونا» است، فلسطین یک نماد است و ما در روز قدس اعلام می‌کنیم که مسلمانان در هیچ جای دنیا ظلم را نپذیرفته و پیرو صلح هستند.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران افزود: مسلمانان تا برقراری پرچم صلح جهانی و زمینه‌سازی برای ظهور از پای ننشسته و همواره همراه و پشتیبان مظلومان خواهند بود و از همین روی راهپیمایی روز قدس در هرجایی که مسلمانان آزاده‌ای وجود دارد برقرار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان در مناطق مختلف دنیا همچون اروپا، آمریکا، آفریقا، آسیا و در هر منطقه‌ای که مسلمانان آزاده حضور دارند نوای القدس لنا و صدای آزادی‌خواهی، همدلی و وحدت امت اسلامی شنیده می‌شود.

 

برچسب‌ها