خدمت به خلق از مهم ترین عبادت ها است
233414

حجت الاسلام و المسلمین سیدین استاد حوزه خدمت به خلق خدا را یکی از مهمترین عبادات الهی دانست.

به گزارش خبرگزاري كوثر از هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین سیدین در درس اخلاق که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(سلام الله علیها) کیش استان هرمزگان برگزار شد، با اشاره به اهمیت خدمت رسانی به خلق خدا، بیان کرد: یک طلبه زمانی موفق است که در زندگی خود علاوه بر رعایت چارچوب های الهی، به خدمت رسانی به خلق نیز اهمیت دهد.
وی افزود: منظور بی توجهی به درس و اینگونه فعالیت ها نیست بلکه در کنار درس، توجه و اهمیت زیاد به حل مشکلات مردم و  خدمت رسانی به آن ها ضروری است.
استاد حوزه با تاکید بر لزوم زندگی در جمع مردم بیان داشت: خدمت به مردم و همراهی با آن ها در مشکلات همان عملی که در زندگی اهل بیت(علیها سلام) زیاد دیده شده است، باید با تاسی از سیره رفتاری اهل بیت(علیهم السلام)، تعامل با مردم و رسیدگی به مشکلات آن ها جز مهم ترین کارهای روحانیان و طلاب قرار گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین سیدین افزود: فاصله بین مردم، حوزه و روحانیت زیاد شده است که مهم ترین عامل این امر دوری روحانیت از جمع مردم و تبلیغ فراگیر دشمن در این زمینه است.
وی، ایمان به خدا و نفع رساندن به برادران دینی را دو اصل مهم در زندگی انسان ها عنوان کرد و گفت: کار و تلاش بدون ایمان به خداوند، بی فایده خواهد بود و تاثیر گذاری مطلوبی در نفع رسانی به برادران دینی نخواهد داشت.
حجت الاسلام و المسلمین سیدین به شرایط تبلیغ صحیح اشاره کرد و افزود: در سیستم تبلیغی توجه به یک بُعد از تبلیغ یعنی گفتار صرف اثرگذار نخواهد بود و علت تاثیر گذاری موعظه ها و تبلیغ دینی علما، همراهی گفتار و رفتار مناسب آن ها با مردم بوده است.
وی افزود: عملکرد طلاب و روحانیان در جریان سیل اخیر و حضور پرشور آن ها در جمع مردم و همراهی با سختی ها و مشکلات آن ها بهترین نوع خدمت رسانی و تبلیغ دینی بوده است.
استاد حوزه در پایان با اشاره به جریان علی بن یقطین در زمان امام موسی بن جعفر(ع) و جایگاه خدمت رسانی به برادران دینی، توصیه کرد: مشکلات مردم باید از دغدغه های طلاب و روحانیان باشد و برای رفع آن ها از هیچ گونه تلاش و برنامه ریزی دریغ نکرد.

برچسب‌ها