مشاوران حوزه‌های علمیه خواهران بروز و پویا باشند
236146

مدیر کل امور تهذیبی و پرورشی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: بروز بودن و پویایی مشاوران در افزایش قدرت مشاوره تأثیر بسیار زیادی دارد و گروه‌های آموزش مشاوران در کوثرنت بستر بسیار خوبی برای هم‌اندیشی و آموختن مسائل نوین در عرصه مشاوره و روانشاسی فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کوثر حجت‌الاسلام والمسلمین آرش رجبی در آئین افتتاح گروه آموزش مشاوران مدارس در کوثرنت که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد با اشاره به اهمیت مشاوره در حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند کسی که اسبتداد رای داشته و خوداندیش باشد به نتیجه‌ای نمی‌رسد و هلاک می‌شود اما کسی که با عقول دیگران مشورت کند در حقیقت شریک اندیشه و عقول دیگران می‌شود.

مدیر کل امور تهذیبی و پرورشی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه یک معنای دیگر استبداد رأی در نظر نگرفتن منبع وحی الهی در مشورت‌ها است خاطرنشان کرد: خرد منفصل از منبع وحی سبب می‌شود تا اندیشه به یک عقل ابزاری در خدمت مادیات تبدیل شود که نتیجه آن نیز هلاکت خواهد بود.

وی با بیان اینکه انسان با مشورت کردن دیگران را در جهت رسیدن به اهداف خود استخدام می‌کند ابراز کرد: انسان نیازمند هم‌اندیشی و زندگی اجتماعی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی تصریح کرد: آسیب‌های مختلف اجتماعی، فردی و خانوادگی و نیازهای مختلف روانی انسان از مسائلی است که ضرورت امر مشاوره را بیشتر روشن می‌کند.

مدیرکل امور تهذیبی و پرورشی حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد: رویکرد و شاخه جدیدی از روانشناسی به‌عنوان روانشناسی مثبت‌نگر در حال ترویج است ادامه داد: مارتین سلیگمن پژوهش‌های زیادی در این زمینه انجام داده و تکیه وی بر این است که باید در سبک تبیین و شناخت ها اصلاحاتی صورت بگیرد، چراکه برخی مبانی شناختی زندگی انسان‌ها را به سمت پوچ‌گرایی سوق داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی اظهار کرد: ما ظرفیت بسیار بزرگ برگرفته از شناخت‌های مبتنی بر وحی الهی را در اختیار داریم که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم بسیاری از مشکلات روانی و اجتماعی را حل کنیم.

وی بیان کرد: بروز بودن و پویایی مشاوران در افزایش قدرت مشاوره تأثیر بسیار زیادی دارد و گروه‌های آموزش مشاوران در کوثرنت بستر بسیار خوبی برای هم‌اندیشی و آموختن مسائل نوین در عرصه مشاوره و روانشاسی فراهم می‌کند.

مدیرکل امور تربیتی و پروشی حوزه‌های علمیه خواهران با تأکید بر اینکه مرحله اول در مسئله مشاوره رشد اخلاقی فرد است بیان کرد:‌ اخلاق در مشاوره‌ اسلامی جایگاه بسیار ویژه و نقش تأثیرگذاری در موفقیت مشاوران دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی با اشاره به راه‌اندازی گروه‌های آموزش مشاوره در کوثرنت ابراز کرد: این گروه‌ها تنها گروه‌های رسمی معاونت فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران در زمینه مشاوره خواهند بود.

مدیرکل امور تربیتی و پرورشی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه خردمحوری و مسئله‌مداری ملاک و مبنای ارائه مشاوره صحیح است تصریح کرد: مشورت‌های هیجانی و نمی‌تواند آثار و نتایج خوبی داشته باشد.

برچسب‌ها