حوزه‌ علمیه خواهران باید به جایگاه اصلی خود در مشاوره خانواده برسد
236147

رئیس اداره مشاوره و خانواده حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه حوزه‌ علمیه خواهران باید در عرصه مشاوره خانواده به جایگاه اصلی خود برسد گفت: از رسالت‌های حوزه‌های علمیه ارائه مشاوره‌‌ اسلامی به مردم و متدینین است.

به گزارش خبرگزاری کوثر حجت‌الاسلام والمسلمین علیزاده در آئین افتتاح گروه آموزش مشاوران مدارس در کوثرنت که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد بیان کرد: مشاوره عمدتا مربوط به حل و فصل مشکلات مخاطبان است و بخش اعظم مشاوره‌های رایج پیرامون همین موضوع انجام می‌شوند.

رئیس اداره مشاوره و خانواده حوزه‌های علمیه خواهران افزود: توانمندسازی مخاطب، پیشگیری از مشکلات و همچنین بهباشی روانی و اسلامی برای مخاطبان از موضوعات دیگری است که در امر مشاوره کمتر به آن پرداخته شده است اما اهمیت بسیار بیشتری دارد.

وی با اشاره به راه‌اندازی گروه‌های آموزش مشاوره در کوثرنت خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این گروه‌ها از فضای کوثرنت برای مهارت‌افزایی و بالابردن توانایی علمی مشاوران حوزه‌های علمیه خواهران استفاده می‌کنیم.

رئیس اداره مشاوره و خانواده حوزه‌های علمیه خواهران به تشریح فعالیت‌های انجام شده در عرصه مشاوره پرداخت و عنوان کرد: با همکاری حوزه‌های علمیه برادران راه‌اندازی مراکز مشاوره در استان‌های مختلف را در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه ساماندهی ازدواج طلاب نیز از طرح‌هایی است که با همکاری مشاوران متخصص دنبال می‌شود عنوان کرد: این کار بر اساس یک روال دقیق و مرحله اول آن در حوزه علمیه برادران انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیزاده با اشاره به اینکه به دنبال تثبیت حقوق و جایگاه مشاوران در مدارس هستیم، ادامه داد: فراهم کردن و تسهیل آموزش برای مشاوران، بازبینی سرفصل‌ها و متون مربوط به امور خانواده، تخصیص ۲۰ واحد اقتضائی مدارس در عرصه اخلاق و تربیت خانواده نیز در دستور کار معاونت فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه حوزه‌ علمیه خواهران باید در عرصه مشاوره خانواده به جایگاه اصلی خود برسد تصریح کرد: از رسالت‌های حوزه‌های علمیه ارائه مشاوره‌‌ اسلامی به مردم و متدینین است.

رئیس اداره مشاوره حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: سعی می‌کنیم در پذیرش طلاب نقش بیشتری برای مشاوران تعریف کرده و در این راستا طرحی ارائه دادیم تا با استفاده از مشاوران، استعدادیابی بهتری در پذیرش مدارس علمیه خواهران انجام شود.

برچسب‌ها