رویداد بانوی احسان مقدمه شبکه‌سازی بانوان فعال اجتماعی در کشور است
237830

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان اینکه برنامه رویداد احسان مقدمه تشکیل شبکه بانوان فعال اجتماعی و کارآفرین در سراسر کشور است گفت: امیدواریم با شبکه‌سازی گسترده‌ای که در سراسر کشور ایجاد می‌شود گام مهمی در حل مشکلات اجتماعی کشور توسط بانوان برداشته شود.

حجت‌الله نیکی ملک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کوثر بیان کرد: باوجوداینکه بانوان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند اما زیرساخت‌های لازم برای فعالیت‌های اجتماعی و نقش‌آفرینی آن‌ها در حل مشکلات اجتماعی کشور فراهم نشده است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) افزود: باوجود مشکلاتی که برای فعالیت‌های اجتماعی بانوان وجود دارد، بانوان اسوه‌ای هستند که در عرصه‌های مختلف اجتماعی ورود پیدا کرده و علاوه بر حفظ نقش‌ خانوادگی خود، به فعالیت‌های اجتماعی پرداخته و برخی از مسئله‌ها و مشکلات کشور را حل می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه بانوی احسان توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در ششم و هفتم شهریور ماه تشریح کرد: ما در این برنامه بانوان اسوه‌ای که در عرصه‌های اجتماعی نقش‌آفرینی مهم داشته و توانستند با وجود همه محدودیت‌ها بخشی از مشکلات اجتماعی کشور را حل کنند معرفی می‌کنیم.

نیکی ملک به معرفی  برخی از این بانوان اسوه‌ اجتماعی پرداخت و گفت: یکی از این بانوان بنیان‌گذار یک موسسه شتاب‌دهنده کسب‌وکارهای بانوان بوده و یک بانوی دیگر نیز نقش‌آفرینی مهمی در حل مشکل افراد بی‌شناسنامه در استان سیستان و بلوچستان داشته است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ادامه داد: از افراد دیگری که به‌عنوان اسوه معرفی شدند بانوی تسهیل‌گر بنیاد برکت و یاریگر مشاغل خانگی بود، بانوی دیگری که در این مراسم معرفی شد پزشکی بود که با روحیه بسیار جهادی کمک‌رسانی بهداشتی به محرومین داشته است.

وی با بیان اینکه برنامه بانوی احسان مقدمه تشکیل شبکه بانوان فعال اجتماعی و کارآفرین در سراسر کشور است ابراز کرد: امیدواریم با شبکه‌سازی گسترده‌ای که در سراسر کشور ایجاد می‌شود گام مهمی در حل مشکلات اجتماعی کشور توسط بانوان برداشته شود.

نیکی‌ملکی تصریح کرد: مرکز بانوان بنیاد اجتماعی احسان که زیر نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) فعالیت‌ می‌کند متولی احصای بانوان فعال اجتماعی در سراسر کشور و تشکیل شبکه‌ بانوان فعال و اجتماعی و کارآفرین خواهد بود.

برچسب‌ها