برخی از نام شهدا نیز در هراس هستند / نقش حوزه‌های علمیه خواهران در هدایتگری زنان جامعه
238999

خانم ظهیری با اشاره به حذف نام شهدا از تابلوی کوچه‌ها و خیابان‌های تهران، بیان کرد: برخی از نام شهدا نیز در هراس هستند و برای حذف نام این عزیزان تلاش می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری کوثر، خانم معصومه ظهیری در آیین آغاز سال تحصیلی 98-99 حوزه علمیه خواهران استان سمنان که صبح امروز در سالن جلسات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان برگزار شد بیان کرد: زمانی که انسان‌های آگاه و گران‌سنگی را تربیت کنیم، دیگر هیچ قدرتی توان حذف و محو آنان را ندارد و برکاتشان به صورت خودجوش جامعه را هدایت می‌کند.

وی شهدا را هدایت‌گران جامعه عنوان کرد و افزود: فرزندان غیور ملت که از خون خود در راه اسلام و دفاع از خاک کشور گذشتند،  هدایتگران جامعه محسوب می‌شوند و امروزه برخی حتی از نامشان نیز می‌ترسند.

خانم ظهیری با اشاره به حذف نام شهدا از تابلوی کوچه‌ها و خیابان‌های تهران، بیان کرد: برخی از نام شهدا نیز در هراس هستند و برای حذف نام این عزیزان تلاش می‌کنند.

اعتمادسازی در کنار اعتقادسازی باشد

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید در کنار اعتقادسازی برای مردم جامعه، اعتمادسازی را نیز در دستورکار خود قرار دهند خاطرنشان کرد: امروزه انسان‌ها در جهان مدرن و پست مدرن نیاز مبرمی به اعتماد دارند که باید به این نیاز پاسخ داده شود.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران افزود: حوزه‌های علمیه باید در کنار اعتقادسازی به ویژه برای نسل جوان امروزی که نیازهای بسیار متنوع و متجددی دارد، اقدامات لازم را به منظور جلب اعتماد افراد انجام دهند.

خانم ظهیری افزود: مقابله با جهل در گذشته از اولویت‌های حوزه‌های علمیه، طلاب و مبلغان دینی بود که این امر به مبارزه با غفلت‌ها بدل شده است.

وی تاکید کرد: امروزه افراد جامعه نسبت به بسیاری از مسائل دینی و اعتقادی آگاهی‌های لازم و نسبی را دارند اما عمل به این اعتقادات نیاز به غفلت‌زادیی دارد و جلب اعتماد یکی از مهم‌ترین ابزارهای غفلت‌زدایی است.

خانم ظهیری با تأکید بر اهمیت باورمندی دینی در جامعه ادامه داد: لازمه این امر برنامه‌ریزی در زمینه‌های فرهنگی است.

بزرگ‌ترین معروف، هدایت به سوی معارف است

خانم ظهیری با اشاره به اینکه سبک زندگی افراد جامعه فرهنگ آن جامعه را شکل می‌دهد، بیان کرد: فرهنگ به عنوان سرمایه‌ای است که باید از آن به خوبی بهره گرفت و در این میان نقش حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان هدایتگر زنانی که نسل‌ها را تربیت می‌کنند، بسیار مهم و حیاتی است.

وی بزرگ‌ترین معروف را هدایت کردن مردم به معارف دینی خواند و افزود: یکی از مهمترین وظیفه آمران به معروف، طلاب و مبلغان، تشویق و ایجاد انگیزه توجه افراد جامعه به حوزه‌های علمیه به منظور کسب معارف دینی است.

خانم ظهیری ابراز کرد: کشف استعدادها و ایجاد انگیزه برای ورود به حوزه های علمیه و تربیت انسان‌های آگاه از علوم دینی از وظایفی است که باید به آن توجه ویژه داشت.

آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران استان سمنان با حضور حجت الاسلام والمسلمین علیرضا صابریان مدیر حوزه‌های علمیه خواهران این استان و مدیران و معاونان فرهنگی مدارس علمیه خواهران استان مذکور برگزار شد.

مديريت حوزه علميه خواهران استان سمنان در سال1390 تأسیس شد.

در حال حاضر 1700 طلبه خواهر در 12 مرکز آموزش عالی و مدارس در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

تعداد فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه خواهران استان سمنان بیش از 1400 نفر است.

برچسب‌ها