حوزه های علمیه نقش تاثیر گذاری در بیان عالمانه مفاهیم دینی دارند
239994

آقای دادفر کارشناس سیاسی گفت: حوزه های علمیه نقش تاثیر گذاری در بیان عالمانه مفاهیم دینی دارند و می توانند با سلاح قلم و اندیشه متعالی، در پیکار فرهنگی همیشگی تاریخ، نقش ماندگاری ایفا کنند.

به گزارش خبر گزاری کوثر از مازندران، آقای دادفر در نشست سیاسی در جمع طلاب مدرسه علمیه صدیقه طاهره(سلام الله علیها) نوشهر بیان کرد: انسان ها  در موقعیت های مختلف تاریخی تحت عنوان تکلیف پذیر، تکلیف گریز و تکلیف ستیز دسته بندی می شوند که این امر مختص به قبل و بعد از کربلا نیست؛ بلکه سیر تاریخی آن ادامه دار و جاری است.
وی گفت: حوزه های علمیه نقش تاثیر گذاری در بیان عالمانه مفاهیم دینی دارند و می توانند با سلاح قلم و اندیشه متعالی، در پیکار فرهنگی همیشگی تاریخ، نقش ماندگاری ایفا کنند.
کارشناس سیاسی اعلام کرد: امام باقر علیه السلام، شمشیر و قلم را  سبب قوام دین و دنیا دانسته و شمشیر را در ذیل قلم برشمرده که این امر نشان دهنده تاثیر شگرف اندیشه در پیروزی همه جانبه حق علیه باطل است.
وی تاکید کرد: تمرکز گسترده دشمنان برای نابودی یک جامعه بر سه پایگاه عمده نظام خانواده، نظام آموزشی، الگوها و نمادها طرح ریزی می شود؛ لذا نباید تلاش فرهنگی عالمانه و تزریق افکار و ارزش های ناب الهی را به جامعه نادیده گرفت.
دادفر تصریح کرد: برای تبلیغ صحیح باید انس با قرآن و آموزه های شفا بخش آن را سرلوحه کار قرار دهیم؛ زیرا قلوب مرده و منجمد هم با مفاهیم آسمانی قرآن احیا می شود.
وی اظهار کرد: پیغمبر گرامی اسلام در آیه 30 سوره مبارکه فرقان از امت شکایت می کنند که قرآن مهجور مانده است، بنابراین باید مبلغان حوزه های علمیه، گرد غربت و مهجوریت را از چهره قرآن بزدایند و با روش های جذاب، کارآمد، علمی و تاثیر گذار آن را سرلوحه برنامه های فرهنگی و تبلیغی خود قرار دهند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: دستاورد های علمی، پژوهشی و فرهنگی طللاب، شاخصه ای حیاتی در احیای ارزش های اسلامی در جامعه است.

برچسب‌ها