بزرگداشت قیام ابا عبدالله(ع) تاثیر بسزایی در زمینه سازی ظهور دارد
240739

امام جمعه نوشهر گفت: بزرگداشت قیام اباعبدالله(علیه السلام) و اشک بر حضرت، موجب زمینه سازی ظهور و نجات انسان ها از دست ظالمان می شود.

به گزارش خبرگزاری کوثر از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین آل حبیب در نشست با طلاب مدرسه علمیه صدیقه طاهره (سلام الله علیها) نوشهر بیان کرد: اشکی که انسان درباره ناکامی های دنیوی خود می ریزد، با اشک عمیق بر وجود متعالیِ افرادی که جان خود را در مسیر حق و عدالت فدا کردند، بسیار متفاوت است.
وی افزود: در ایام اربعین اتصال و پیوند عمیقی که با ابا عبدالله(علیه السلام) و جریان همیشه جاری حق بسته می شود، به شکل پررنگ تری دیده خواهد شد.
استاد حوزه مازندران گفت: مراحل هشت گانه رسیدن به فناء فی الله که با الگو گیری از مسیر حسینی در قلب عاشقان حق و حقیقت شکل می گیرد شامل معرفت، محبت، شوق، حرکت و پویایی، انس، اشک فراق، صبر و در آخر فنا فی الله است.
وی تاکید کرد: تا زمانی که شناخت و معرفت به ولی خدا در ما شکل نگیرد، نمی توان به مقام محبت و محبّ آل الله بودن رسید و این محبت نیز در مرحله بعدی زمینه سازی شور و شوق را برای رسیدن به حقیقت فراهم می سازد، سپس انسان را به حرکت به سمت معشوق بر می انگیزاند.
وی تصریح کرد: حرکت به سمت حق موجب همراهی انسان با مسیر ولایت و اشک نیز، سبب تطهیر و شستشوی دل محبّ  می شود، همچنین اشک نشان دهنده عشق بصیرت افزا است که بعد از آن صبر جمیل نیاز است تا فنا فی الله محقق شود.
حجت الاسلام والمسلمین آل حبیب در پایان خاطر نشان کرد: امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) در زیارت ناحیه مقدسه می فرمایند که من هر صبح و شام برای امام حسین(علیه السلام) خون گریه می کنم و این خود درس ارزنده ای است برای ما که به وسیله اشک بر اباعبدالله(علیه السلام) و یارانش در مسیر حق و حقیقت خود را متصل به ولایت کرده و مسیر هشتگانه رسیدن به عشقِ خداوند را با اخلاص و ولایت مداری طی کنیم.
 

برچسب‌ها