مقام بالای سلمان فارسی به دلیل امام شناسیش بوده است
241079

حجت الاسلام والمسلمین علی آبادی مبلغ حوزه گفت: بند بند زیارت جامعه کبیره امام شناسی است و مقام بالای سلمان فارسی به دلیل امام شناسی وی بوده است.

به گزارش خبرگزاری کوثر از گلستان، مراسم سوگواری دهه آخر ماه صفر با حضور حجت الاسلام و المسلمین مرتضی علی آبادی در جمع بانوان شهر و طلاب و کارکنان مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج) فاضل آباد به مدت چهار روز برگزار شد.

وی در خصوص ارزش تربت سیدالشهداء بیان کرد: آثار و برکاتی که برای تربت سیدالشهداء است، برای هیچ خاکی نیست و از همین رو، سفارشات بسیاری در این زمینه وارد شده است.

مباغ حوزه خاطرنشان کرد: روضه و بیان مصائب امام حسین(ع) قبل از شهادت و حتی  قبل از خلقت حضرت آدم(ع) ذکر شده است چنانچه می توان اشاره کرد: هنگامی که خداوند امر فرمود به قلم که بر لوح، شهادت امام حسین(ع) را ثبت کند هر دو محزون شده و برای مصائب امام حسین(ع) اشک ریختند و بعد نیز تمامی انبیاء از حضرت آدم و نوح و سلیمان و دیگر انبیاء تا پیامبر(ص) و حضرت فاطمه و... برای مصائب امام حسین(ع) اشک ریختند و تا کنون ادامه دارد و این خود حاکی از سنگینی مصیبت امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام علی آبادی در ادامه اذعان کرد: نشانه ی اصلی ایمان اشک بر امام حسین(ع) است از بزرگان هم نقل شده است برای محک زدن ایمان در خلوت خود سه بار صلی الله علیک یا ابا عبدالله را بیان نمائید و اگر اشک از چشمانتان جاری نشد بدانید که مشکلی وجود دارد و اعمال خود را بررسی نمایید چرا که هر چه هست در اشک بر ابا عبدالله(ع) است.

علی آبادی خاطرنشان کرد: روضه سیدالشهداء و اشک بر امام حسین(ع) بالاترین پناه می باشد و تا زمانی که در روضه سیدالشهداء باشیم در امان خواهیم بود و اگر کسی عاقبت بخیری دنیا و آخرت را بخواهد در مجلس امام حسین (ع) بدست می آورد.

وی بیان کرد: کسی که وارد برزخ می شود دیگر اسباب دنیایی برای او فایده ندارد چون عالم عوض شده است و باید چیزهای ببرد که مطابق به آن مکان است لذا در حدیثی بیان شده که در قیامت همه چشم ها گریان است به غیر از چشمی که بر امام حسین(ع) گریسته است.

علی آبادی در پایان اضافه کرد: بند بند زیارت جامعه کبیره امام شناسی است و مقام بالای سلمان فارسی به دلیل امام شناسی ایشان بوده است چرا که کسی که امام خود را نشناسد عباداتش قبول نیست و اگر مردم زمان امام حسین(ع) نیز امام خود را می شناختند دیگر این مصائب بر امام وارد نمی آمد.

برچسب‌ها