شناخت به موقع اضطراب ها برای رسیدن به سلامت روان ضروری است
243689

خانم موزون روانشناس دینی گفت: با شناخت به هنگام انواع اضطراب از جمله اضطراب جدایی، فوبیای خاص، اضطراب اجتماعی و اضطراب وحشت زدگی می توان به سلامت روحی روانی کمک کرد.

به گزارش خبر گزاری کوثر از کرمانشاه، مدرسه علمیه خواهران امام خمینی (ره) کرمانشاه جلسات تخصصی مشاوره با حضور خانم غیبی از مشاورین مدرسه و خانم موزون از روانشناسان دینی شهرکرمانشاه و30نفر از طلاب این مدرسه برگزار کرد.

خانم غیبی  مشاوره مدرسه علمیه خواهران امام خمینی(ره) در این جلسه با اشاره به ضرورت شناخت نیازهای معنوی و مادی و نقش اساسی آن در بهداشت روانی افزود: از جمله نیازهای معنوی و مادی می توان به وجود خدا، دوستی با خدا، کرامت و عزت نفس و احساس امنیت، عشق، محبت و دلبستگی، عزت نفس وخودشکوفایی اشاره کرد.

خانم موزون روانشناس دینی در ادامه با اشاره به وجود اضطراب، استرس و افسردگی بالا در خانم ها گفت: با شناخت به هنگام انواع اضطراب از جمله اضطراب جدایی، فوبیای خاص، اضطراب اجتماعی و اضطراب وحشت زدگی می توان به سلامت روحی روانی کمک کرد.

وی ادامه داد: افسردگی انواع مختلفی دارد که یکی از آنها افسردگی دوقطبی است که نتیجه آن وسواس فکری و عملی می شود.

وی گفت: پرت کردن حواس خود، ماساژ دادن عضلات، دوش آب گرم و برون ریزی هیجانات و غیره از راهکارهای پیشنهاد شده توسط روانشاس بوده است.

برچسب‌ها