حضرت زینب(س) با حضور اجتماعی و تبلیغی اجازه محو عاشورا را نداد
245909

معاون فرهنگی تبلیغ حوزه‎های علمیه خواهران نقش حضرت زینب(س) در عرصه‎های حساس اجتماعی وسیاسی اسلام با رعایت اصول اسلامی و نقش ایشان در ماندگاری حادثه کربلا را حیاتی دانست.

به گزارش خبرگزاری کوثر، معصومه ظهیری در گفتگو با ایسنا با گرامیداشت سالروز میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار عنوان کرد: ایشان بانویی شایسته و اسوه صبر و مقاومت و پاسداری از ارزش‌های الهی در بحرانی‌ترین لحظات زندگی‌شان بودند و از آزمونی بزرگ، سربلند بیرون آمدند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزههای علمیه خواهران افزود: حضرت زینب(س)، از همان دوران کودکی دارای خصلت‌ها و ویژگی‌های انسانی، معنوی و اخلاقی همچون تدبیر، علم، فصاحت و بلاغت، پارسایی، حمایت از ضعیفان، راستی، دفاع از حق و شکیبایی بود.

وی تصریح کرد: او بسیاری از صفات و خصوصیات را از مادر و از دامان رسالت، به میراث گرفت و بسیاری از فضائل و کمالات اخلاقی را در خود داشت و بانویی افتخارآفرین برای مکتب شیعه محسوب می‌شود.

ظهیری خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س)،بزرگی و عظمت صبر و شکیبایی در راه خدا را به تصویر کشید و گذشت، فداکاری، ایثار و مهربانی و انسانیت را به اثبات رساند.

وی بیان کرد: ایشان در صحنه کربلا، با وجود همه بحران‌ها و ناملایماتی که انسان را از پای درمی‌آورد، عنان صبر از کف نداد و نقشی محوری در راهبری کاروان اهل بیت(ع) در دوران اسارت داشت و اجازه نداد، سپاه دشمن، عجز، ضعف و بی‌تابی‌های او را ببیند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران گفت: ایشان در همه سختی‌ها و مصیبت‌ها،جزع و فزع نکرد و با صبری سازنده، مشکلات و سختی‌ها را یک به یک پشت سر می‌گذاشت و ثابت‌قدم و بی‌هیچ واهمه‌ای به مسیر خود در اثبات حقانیت کربلا و خون شهیدان حرکت کرد.

وی افزود: صلابتی وصف‌ناپذیر در وجود حضرت زینب(س) متجلی بود. در سخنرانی‌هایش با اصل منطق و حق‌جویی،نقش پیام‌رسان و مبلغی را ایفاء کرد و جریان عاشورا را زنده نگاه داشت و با حضوری اجتماعی و تبلیغی اجازه نداد در خفقان،واقعیت حادثه کربلا،محو شود.

ظهیری عنوان کرد: شخصیت برجسته این بانوی بزرگ، نشان داد که بانوان می‌توانند در اوج پارسایی و پاکدامنی، عهده دار مسئولیت‌های خطیر اجتماعی نیز باشند و اسلام با حضور اجتماعی زنان در جامعه مخالف نیست.

وی تصریح کرد: در دنیای امروز بسیاری از ویژگی‌ها و خصلت‌های ائمه اطهار و معصومین و اهل بیت(ع) می‌تواند جامعه را از سقوط اخلاقی برهاند، رسانه‌ها و متولیان فرهنگی باید با مرور این ویژگی‌ها و معرفی آن به جامعه، در ترویج مکارم اخلاق و ویژگی‌های انسانی تلاش کرد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران بیان کرد: بانوان باید بدانند با موقعیت‌شناسی و الگوگیری از چنین شخصیت‌هایی،مسیر واقعی زندگی سعادتمندانه در کانون خانواده و جامعه را پیدا کنند و تلاش کنیم شعائر دینی و ارزشی در جامعه به بهترین وجه نهادینه شود تا خود و فرزندان‌مان در جامعه‌ای سالم و پویا و با نشاط زندگی کنیم.

برچسب‌ها