اعتراض نماینده مسلمان آمریکا به ممنوعیت اسکان پناهندگان در مینه سوتا
246715

ایلهان عمر، اولین نماینده مسلمان و محجبه در کنگره ایالات متحده و به نمایندگی از استان مینه سوتا، اقدام شهرستان بلترامی در این استان را در ممنوع سازی اسکان پناهجویان زیر سوال برد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری کوثر و به نقل از foxnews، بنا به دستورالعمل اجرایی جدید رئیس جمهور امریکا، دونالد ترامپ این قدرت را به ایالت مینه سوتای شمالی داده است که اسکان پناهندگان در مرز های خود را ممنوع اعلام کند. این استان که در ایالت Upper Midwest واقع شده است اولین استان در این ایالت و دومین استان در کشور آمریکا است که اسکان پناهندگان را ممنوع اعلام می کند. 

دونالد ترامپ این اختیار را به شهرستان های ایالات مختلف داده است تا در روند تصمیم گیری جهت اسکان پناهندگان بتوانند حق اظهار نظر داشته باشند و در این راستا شهرستان بلترامی در مینه سوتا با رأی نمایندگان جمهوری خواه برنامه اسکان پناهندگان را ممنوع اعلام کرد.

در واکنش به این اتفاق ایلهان عمر، اولین نماینده مسلمان و محجبه در کنگره ایالات متحده و به نمایندگی از استان مینه سوتا، اقدام شهرستان بلترامی در این استان را در ممنوع سازی اسکان پناهجویان زیر سوال برد.

وی هنگام شنیدن خبر ممنوعیت اسکان پناهندگان در مرزهای ایالت مینه سوتای شمالی بسیار خشمگین شد و در پیامی توییتری در روز چهارشنبه نوشت: بیش از ۲۰ سال پیش، ایالت مینه سوتا با آغوش باز به خانواده من خوش آمد گفت. اگر من هم رد می شدم، هرگز فرصت حضور در کنگره را نمی یافتم. آنچه شهرستان بلترامی در حال انجام آن است، پناهجویان را از یک زندگی بهتر محروم می سازد.

ایلهان عمر با شروع جنگ داخلی در سال 1991 به همراه خانواده خود از سومالی خارج شد و به مدت چهار سال در اردوگاه پناهندگان کنیایی زندگی کرد تا اینکه در سال 1995 به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد.

دولت ترامپ در ماه نوامبر اعلام کرد که آژانس های اسکان مجدد پناهجویان، از ژوئن سال 2020 برای فعالیت در هر منطقه بایستی رضایت کتبی از مقامات دولتی و محلی دریافت کنند.

برچسب‌ها