قناعت حضرت فاطمه(س)، الگویی برای مشکلات اقتصادی خانواده ها باشد
249199

استاد دانشگاه گفت: با وجود فشار اقتصادی زیاد بر خانواده ها، ولی بانوان با الگوگیری از زندگی و قناعت حضرت فاطمه(سلام الله علیها) می توانند خانواده را به نحو احسن مدیریت نمایند.

به گزارش کوثر از گلستان، همایش سبک زندگی فاطمی با حضور شماری از بانوان شهر فاضل آباد و طلاب مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج) در سالن ورزشی این شهر برگزار شد.

در این مراسم، خانم لاله لنگری با بیان اینکه در عالم خلقت کسی بالاتر از حضرت فاطمه(سلام الله علیها) نیست که فرزندانی مانند امام حسن و امام حسین و حضرت زینب(علیهم السلام) تربیت کرده باشد، بیان کرد: به مادران توصیه می کنم که با مطالعه سبک زندگی حضرت فاطمه(سلام الله علیها) از ایشان به عنوان الگوی زندگی خانوادگی بهره ببرند تا فرزندانی پاک و صالح تربیت نمایند.

وی اضافه کرد: تمامی ابعاد زندگی حضرت زهرا(سلام الله علیها) برای ما درس است؛ برای مثال، گذشت و انفاق ایشان  درس بزرگی است که حضرت در بهترین شب زندگی خود یعنی شب عروسی لباس خود را به فرد نیازمند بخشید.

استاد دانشگاه در ادامه بیان کرد: برای جلوگیری از افسردگی و اضطراب و بالارفتن سن ازدواج و بروز مشکلات در زندگی شخصی فرزندان، والدین از بدگویی و بی احترامی نسبت به یکدیگر بپرهیزند و در نقش آفرینی یکدیگر را همراهی نمایند.

خانم لنگری، اذعان کرد: مادر مانند ناخدایی است که می تواند در دریای متلاطم مشکلات، کشتی خانواده را سالم به مقصد برساند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: درست است که امروزه فشار اقتصادی زیادی بر خانواده ها تحمیل شده است، ولی بانوان با الگوگیری از زندگی و قناعت حضرت فاطمه(سلام الله علیها) می توانند خانواده را به نحو احسن مدیریت نمایند.

در حاشیه همایش، نمایشگاه کتاب، آثار پژوهشی و نیز دستاوردهای بانوان به نمایش گذاشته شد و ضمن انجام برنامه های مختلف، از مادران شهدا نیز تقدیر بعمل آمد.

برچسب‌ها