نشست پذیرش و به گزینی مدارس علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
253736

معاون آموزش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری از برزگرای نشست پذیرش خبر داد.

 

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان گفت: به منظور بررسی شرایط و اقدامات انجام شده در جهت پذیرش، نشست پذیرش و به گزینی با حضور مدیر محترم حوزه علمیه خواهران و مدیران و سرپرستان مدارس علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

خانم اکبری بیان کرد: امر پذیرش در صورتی محقق خواهد شد که مردم احساس تشنگی و نیاز به تحصیل در حوزه های علمیه داشته باشند که ایجاد این تشنگی بر عهده ماست؛ اگر ما شوق به حوزه و طلبگی داشته باشیم میتوانیم این شوق را به دیگران منتقل کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در این نشست مدیران مدارس علمیه اقدامات خود در جهت تبلیغ و اطلاع رسانی را بیان کرده و پیشنهاداتی نیز ارائه دادند. تبلیغ چهره به چهره در روستاها، پخش پوستر پذیرش همراه با کمک های مؤمنانه و بسته های بهداشتی، همکاری با آموزش و پرورش و ادارات مختلف جهت اطلاع رسانی و همکاری با امام جمعه و اساتید حوزه برادران جهت اطلاع رسانی پذیرش حوزه خواهران در تبلیغات خودو ... از نمونه فعالیت های مدارس می باشد.

در این نشست مدیر حوزه علمیه خواهران استان پس از تقدیر از مدیران و طلاب مدارس بخاطر فعالیت جهادی در مقابله با کرونا، مشارکت در طرح کمک های مؤمنانه و فعالیت خوب مدیران و اساتید در جهت امور تحصیلی طلاب در قرنطینه، نکاتی جهت تسهیل امر آموزش بیان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رحمانی گفت: در استان ما بدلیل شرایط زندگی در برخی روستاها، عقاید آنان و بعد مسافت نسبت به مدارس علمیه، امکان رفت و آمد خواهران به مدارس وجود ندارد، بنابراین از تحصیل در حوزه علمیه صرف نظر می کنند. ما باید شرایطی را مانند حضور آنلاین در کلاس ایجاد کنیم تا رغبت به تحصیل در حوزه بیشتر شود.

وی خاطر نشان کرد: مدیران باید از ظرفیت اساتید و مبلغین مجرب خود بعد از ماه مبارک رمضان جهت تبلیغ چهره به چهره استفاده کنند.

در پایان نیز مدیر حوزه علمیه خواهران و مدیران مدارس علمیه نکاتی درباره به گزینی بیان کردند که مقرر گردید نشست دیگری در این خصوص پس از اتمام زمان پذیرش برگزار گردد.

برچسب‌ها