شعار «هر طلبه، یک مبلغ» موجب افزایش ثبت نام پذیرش در مدرسه علمیه خواهران اهواز شد
254833

مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه معصومه(س) اهواز گفت: با ترویج شعار «هر طلبه، یک مبلغ»، از طریق تبلیغ بانوان طلبه، اقوام و نزدیکان بسیاری از آن ها نیز در این مدرسه علمیه خواهران مشغول به تحصیل شدند.

خانم فرهنگ پور در گفت و گو با خبرگزاری کوثر اظهار داشت: 6 سال از تاسیس مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) اهواز می گذرد و ساختمان جدید این مدرسه نیز در حال احداث است.
وی گفت: این مدرسه علمیه خواهران با 12 بانوی طلبه تاسیس شد که در همان سال نخست مدیران مدرسه و دانش آموزان برای بازدید از آن دعوت شدند و بانوان طلبه نیز به تبلیغ این مدرسه میان دوستان و خانواده خود پرداختند.
مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) اهواز ابراز کرد: طی سالهای بعد شعار «هر طلبه، یک مبلغ» را ترویج دادیم و از طریق تبلیغ بانوان طلبه، اقوام بسیاری از آن ها نیز در این مدرسه علمیه خواهران مشغول به تحصیل شدند.
وی گفت: در سال 95 ریشه یابی شد که متاسفانه در شهر اهواز بسیاری از خانم جلسه ای ها در حال پخش خرافات هستند که در آن زمان برای تشکیل کلاس پاره وقت برای جذب این گروه برنامه ریزی انجام گرفت که با موافقت مدیریت استان واقع شد.
خانم فرهنگ پور عنوان کرد: در سال نخست ثبت نام پاره وقت، 400 نفر ثبت نام کردند که از میان آن ها 75 نفر جذب شدند که این بانوان طلبه اکنون در شهر فعالیت دارند و به تبلیغ دین می پردازند.
وی گفت: بانوان طلبه این مدرسه علمیه خواهران در زمینه پذیرش در سالجاری تبلیغات بسیاری را میان دوستان، اقوام و اطرافیان خود انجام دادند.
مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) اهواز با اشاره به لزوم جلوگیری از موازی کاری در ارائه دروس افزود: باید در زمینه تبلیغات پذیرش بر اساس معیارهای دهه 70 و 80 عمل کنیم.
وی با بیان اینکه دروس مدارس علمیه خواهران باید کاربردی تر باشند، تصریح کرد: در مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) درس کاربردی احکام برای بانوان طلبه برگزار می شود.
خانم فرهنگ پور، بانوان طلبه را در کاهش آسیب های اجتماعی دارای نقش بسیار پررنگی دانست و افزود: در صورتیکه طلاب در مدارس علمیه خواهران به درستی تربیت شوند، می توانند با رفتار و کردار خود تاثیر مثبت بسیاری بر روی افراد جامعه داشته باشند.
وی بیان کرد: بانوان طلبه در امر مشاوره می توانند فعالیت و تاثیرپذیری بسیاری را در جامعه داشته باشند.
مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) اهواز با بیان اینکه بانوان طلبه باید اثر گذار باشند، نه اینکه اثر پذیر باشند، افزود: طلاب نباید خود را بر علاقه مند کردن مردم جامعه پایین بکشند بلکه باید دست آنها را گرفته و با خود بالا ببرند.
وی بیان کرد: برگزاری کلاس در شیفت بعد از ظهر برای طلاب نقش موثری در پذیرش دارد زیرا بسیاری از بانوان طلبه در سن ازدواج، فرزندآوری و غیره هستند که با این وجود حضورشان  بعد از ظهر بر سر کلاس ها آسان تر است.

برچسب‌ها