هدف اصلی از حجاب، قرب الهی است
259063

مدیر موسسه آموزش عالی الزهرا (س) دزفول گفت: فلسفه حجاب بانوان، حفظ عفّت است و ثمره اش قرب الهی است.

خانم منصوره موجودی روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری کوثر از خوزستان اظهار داشت: حجاب در لغت به معنای پرده و پوشش است اما پوششی هدف است که مانع از گناهان شود.

وی با اشاره به آیه 30 سوره نور، بیان کرد: حجاب مختص به پوشش نیست و هدف از حجاب رسیدن به تقوا و رستگاری است. زیرا حجاب شامل حجاب در چشم (یغضوا من ابصارهم)، حجاب در  گفتار ( فلا یخضعن بالقول) و حجاب در رفتار ( ولا یضربن بارجلهن) است. با توجه به این آیه قرآن، هر پوششی حجاب است که انسان را به قرب الهی برساند.

مدیر موسسه آموزش عالی الزهرا (س) دزفول در خصوص راه های گسترش حجاب و عفاف در جامعه اسلامی افزود: حمایت مادی و معنوی از آثارفرهنگی و هنری در زمینه عفاف و حجاب و رفع اشکالات قانونی در نحوه تولید و عرضه پوشاک داخلی و خارجی از مهمترین اقدامات دستگاههای اجرایی و نظارتی می تواند باشد. معرفی بانوان محجبه کشورهای داخلی و خارجی که در زمینه های فرهنگی، سیاسی ، هنری و ...در اجتماع فعال هستند از دیگر راههای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف است.

منصوره موجودی یکی از وظایف طلاب مدارس علمیه خواهران را رفتار و اخلاق شایسته دانست و افزود: کمک به تقویت باورهای دینی مردم، احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و بیدار کردن فطرت پاک انسانی از جمله نقش مدارس علمیه خواهران است.

برچسب‌ها