استهزاء و تمسخر عاجزانه‌ترین سلاح دشمن علیه پیامبر اسلام ص) است
264288

حجت‌الاسلام و المسلمین میرقیصری استاد مدرسه علمیه فاطمیه بندرانزلی گفت: استهزاء و تمسخر عاجزانه‌ترین سلاح دشمن علیه نبی مکرم اسلام (صلوات الله علیه و آله) است.

به گزارش خبرگزاری کوثر از گیلان، حجت‌الاسلام و المسلمین میرقیصری در مراسم سوگواری پایان ماه صفر که در جمع شماری از طلاب مدرسه علمیه فاطمیه بندرانزلی برگزار شد با اشاره به موضوع اهانت به ساحت مقدس پیامبراسلام(صلوات‌الله علیه) بیان کرد: موضوع استهزاء و تمسخر نسبت به همه پیامبران به خصوص پیامبر اعظم، از ابتدای دعوت وجود داشته که خداوند نیز نسبت به تمسخر انبیاء الهی عذاب سخت را وعده داده است.

وی، علت مجازات تمسخر انبیای الهی و بزرگان دین را شکسته شدن اُبهت و حرمت آن بزرگواران دانست و افزود: پیامبر اسلام(ص) در جریان فتح مکه نسبت به کفار عفو عمومی صادر کردند، اما کسانی که دین اسلام و پیامبر(ص) را مورد استهزاء قرار داده بودند، به اشد مجازات محکوم کردند.

کارشناس مذهبی با اشاره به روایت "العلماء ورثة‌الانبیاء" گفت: حرمت‌شکنی همچنان که شامل همه انبیاء بوده است، نسبت به وارثان و جانشینان ایشان به ویژه معصومین(علیهم السلام) و در ادامه، علمای دین، مبلغان و رهبران سیاسی همواره رواج داشته است.

حجت‌الاسلام میرقیصری، با تاکید بر اینکه نمی‌توان تمسخر بزرگان و رهبران دینی را از سوی دشمنان بی‌اثر دانست، بیان کرد: مهمترین راه کارهای مقابله با این پدیده‌ی شوم و ناجوانمردانه، بصیرت‌افزایی در میان عامه‌ مردم در قالب کار فرهنگی و هنری، و مقابله به مثل جوانمردانه است.

برچسب‌ها