وحدت و انسجام موجب ترقی و تکامل می شود
265145

مدرس مدرسه علمیه خواهران الزهرا(سلام الله علیها) شوش گفت: وحدت و انسجام در کلیه عناصر و موجودات، سبب تکامل و ترقی است به ویژه برای انسان که خود مظهر خرد و نماد اندیشه می باشد.

خانم میردریکوند در گفت و گو با خبرگزاری کوثر از خوزستان گفت: انسجام افزونتر موجب می شود که محبت، کمال طلبی، ترقی و غیره نمود چشمگیری داشته باشد بنابرین اگر انسان بخواهد این مسیر را به تنهایی به پیش ببرد، قطعا دچار نواقص و آسیب هایی خواهد شد.

وی افزود: قرآن کریم بارها به این موضوع اشاره داشته از جمله اینکه در آیه 105 سوره آل عمران که خداوند متعال می فرماید که «و لَا تَکُونُوا کَالََّذِینَ تَفَرََّقُوا وَاخْتَلَفُوا مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ البینات» و موارد دیگری از کلمات و اصطلاحات قرآنی همچون«حبل الله»، «اعتصام» و «اخوت»، مستقیم بر اهمیت و جایگاه و نقش برجسته همگرایی و دوری از واگرایی در جامعه اسلامی اشاره دارد.
استاد مدرسه علمیه خواهران الزهرا(سلام الله علیها) شوش دانیال بیان کرد: وحدت به معنای همگرایی در اعتقادات نیست، بلکه بنابر دیدگاه شهید مطهری، «وحدت به معنای تمرکز بر اشتراکات و طرد اختلافات غیر معقول است» که پیروان هر یک از مذاهب گوناگون اسلامی در عین پایبندی به عقاید خاص خود، باید در روابط اجتماعی، سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی خود با مسلمین دیگر همسو و تابع مصالح عالیه اسلامی باشند.
خانم میردریکوند در ادامه به تاثیرگزاری و شناخت عوامل خدشه دار کردن وحدت جهت حفظ دین اسلام و وحدت مسلمین اشاره کرد و گفت: جهل مذاهب نسبت به یکدیگر، تهمت و افترا پیروان مذاهب، بدعت در دین، تحریک احساسات و تشدید اختلافات توسط برخی علمای ضلال و غیره از عوامل خدشه دار کردن وحدت اسلامی است و مهمترین عامل ایجاد اختلاف را باید در دسیسه های استعمار برای فروپاشی اتحاد و انسجام و یکپارچگی میان جوامع اسلامی معرفی کرد.

وی در پایان گفت: لازم است مسلمانان هوشیار و با بصیرت باشند و با تمرکز بر اشتراکات، نقشه دشمن را مانند همیشه نقش بر آب کنند تا جهان را با اسلام ناب محمدی آشنا کرده و ظهور را به یاری خداوند رقم بزنند.

برچسب‌ها