بانوان طلبه هيئت هاي خانگي را مديريت كنند
265223

نماينده ولي فقيه در شهركرد بر ضرورت مديريت هيئت هاي خانگي توسط بانوان طلبه تاكيد كرد.

به گزارش خبرگزاري كوثر از چهار محال و بختياري، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در بازدید از حوزه علمیه خواهران اين استان اظهار داشت: ائمه(عليهم السلام)، حجت پروردگار بر مردم هستند اما فاطمه(سلام الله عليها) حجت بر حجت‌های پروردگار مي باشد که هیچ زن و مردی به پای ايشان نرسیده است.

وی افزود: یکی از اقدامات اساسی و مهم که بعد از انقلاب شکل گرفت، تشکیل حوزه‌های علمیه و گسترش و دامنه‌دار شدن این فعالیت‌ها بوده است.

نماينده ولي فقيه در استان چهار محال و بختياري بیان کرد: برکات حوزه‌های خواهران در سراسر کشور مشاهده می‌شود و انسان‌های مهمی در این مراکز تربیت شده‌اند بنابرين زنان امروز بسيار نقش‌آفرینند.

وي تصریح کرد: اينكه حوزه علميه خواهارن می‌تواند استقلال داشته باشد و نقش آفرینی، هدایتگری و علم‌آموزی کند و در حوزه‌های مختلف توسعه یابد، نکات مثبتی است.
حجت الاسلام والمسلمين نكونام ادامه داد: سطح چهار حوزه خواهران در استان گسترش یابد زیرا بانوان ظرفیت‌های بالایی دارند البته طبیعی است که مراحل مختلف زندگی بانوان از جمله ازدواج، فرزندآوري و غيره بر این امر تاثیر می‌گذارد و محدودیت‌هایی را بر آن‌ها غالب می‌کند اما مي توانند به تحصیل ادامه دهند.

وی با اشاره به ضرورت وجود رشته‌های کاربردی و تخصصی در حوزه‌ها گفت: بايد به رشته‌های کاربردی از جمله روانشناسی، علوم تربیتی، اخلاقی، کلامی و چیزهایی که امروز نیاز است مانند شبهه شناسی پرداخته شود تا کارشناسانی برای پاسخگویی به شبهات تربیت شوند.

وي بيان كرد: یکی دیگر از دغدغه‌های بانوان، هیئت‌های خانگی است که در اختيار خانم‌هایی است که بار علمی و معرفتی ندارند و کارشناس نیستند كه حوزه علمیه خواهران باید این هیئت‌ها را در اختيار بگيرئ و متولی آن‌ها شود تا اين مراسم سرشار از معرفت، علم، دانش، ایمان و بصیرت شوند.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: فضای مجازی به عنوان يك تهديد محسوب مي شود كه باید از این فضای تهدید استفاده و آن را تبدیل به فرصت کنیم كه در اين زمينه مي توان در شبکه‌های اطلاع‌رسانی داخلی و خارجی گروه‌هایی تشکیل داد و افراد را به عنوان یار و یاور عضوگیری کرد و سپس به آن‌ها تغذیه و اطلاعات رساند، حتی فقه، احکام و مسائل ویژه بانوان را که بسیار مهم نیز هستند و بسیاری از مشکلات به علت ندانستن همین موارد است را بايد در این گروه‌ها منعکس کنیم.

نکونام با اشاره به ضرورت پررنگ شدن حضور حوزه‌های علمیه در جامعه افزود: فضای مجازی مخصوص کشور ما نیست بلکه در سراسر دنیا کاربرد دارد و فضاي مناسبي است که می‌توانیم در آن نقش آفرینی و حوزه‌ها را به معنای واقعی کلمه کاربردی کنیم.

 

برچسب‌ها