پژوهشکده حوزه علمیه خواهران در استان چهار محال و بختیاری تاسیس می شود
265228

مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری از تاسیس پژوهشکده حوزه علمیه خواهران در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کوثر از چهار محال و بختیاری، حجت الاسلام و المسلمین یدالله رحمانی گفت: کلیه اساتید سطح 2 حوزه علمیه خواهران را اساتید خواهر تشکیل می‌دهند که این امر نشان از بالندگی این حوزه و پیشرفت چشمگیر طلاب است.

وی افزود: در سال 1390 و در بدو تأسیس مدیریت حوزه علمیه خواهران استان، طلاب خواهر 270 نفر بودند که این آمار به 843 طلبه افزایش پیدا کرده است و همچنین طلاب فارغ التحصیل خواهر استان نیز 752 نفر هستند.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در استان هشت حوزه سطح 2 و یک مرکز تخصصی سطح سه با سه رشته تقسیر و علوم قرآنی، اخلاق و تربیت اسلامی و فقه و اصول وجود دارد که طلاب به تحصیل در این حوزه‌ها می‌پردازند.

رحمانی از وجود کارگروه‌های تخصصی پایان‌نامه در حوزه علمیه خواهران استان خبر داد و افزود: این کارگروه‌ها، متشکل از تعدادی از اساتید نخبه حوزه و دانشگاه است که مسئولیت بررسی موضوعات و طرح‌های اجمالی و تفصیلی پایان نامه‌های تخصصی سطح سه را به عهده دارند.

وی با بیان اینکه پژوهشکده حوزه علمیه خواهران به زودی در استان افتتاح می‌شود، افزود: در سراسر کشور پژوهشکده‌های کمی وجود دارد و تنها در استان‌هایی این پژوهشکده تاسیس شده که اساتید نخبه در چند رشته و سطح دارند.

وی افزود: پژوهش‌های بنیادین و کاربردی در این پژوهشکده انجام می‌شود و اساتید به بررسی مشکلات می‌پردازند و همچنین در راستای آن پژوهش‌های مختلفی انجام می‌گیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران چهار محال و بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات اولیه جهت ساخت موسسه آموزش عالی حوزه خواهران در حال انجام است و  پذیرش طلبه در مقطع سطح چهار برای نخستین بار در استان با افتتاح این موسسه انجام می‌گیرد.

برچسب‌ها