-
یادداشت/ هدفمندی بودجه فرهنگی، از کلمه الحق تا یراد بها الباطل
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در یادداشتی بیان کرد : در حالی که رهبر انقلاب فرهنگ را «هوایی که جامعه در آن تنفس میکند» میدانند، جریان خاص سیاسی با طرح شعار هدفمندی بودجه فرهنگی، مسیری را دنبال میکند که بیش از آنکه به کارآمدی منجر شود، نشانهای از «کلمهالحق یراد بها الباطل» دارد؛ مسیری که در عمل، حذف نهادهای فرهنگی ناهمسو را دنبال میکند.
-
ریشهدار بودن حجاب در فرهنگ ایرانی و اسلامی
استاد مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) شهرستان ساری به تشریح پیشینه پوشش در ایران و جهان پرداخت و گفت: حجاب مسئلهای اجتماعی، فرهنگی و دینی است که ریشه در تاریخ ایران و آموزههای قرآنی دارد و نقش مهمی در سلامت جامعه ایفا میکند.
-
طلاب خواهر پاسدار معارف ولایت هستند
کارشناس مذهبی گفت: هر طلبه خواهر باید پاسدار معارف ولایت باشد و با علم، قلم و گفتار خود روشنگری کند، حتی اگر تنها بماند.
-
یادداشت / ۱۶ آذر، حافظه مشترک تاریخی در مسیر استکبارستیزی
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران، در یادداشتی به مناسبت ۱۶ آذر تأکید کرد: با فرا رسیدن ۱۶ آذر، روز دانشجو، بار دیگر خاطره ایستادگی و مقاومت سه دانشجوی ضد استکباری در سال ۱۳۳۲ زنده میشود؛ روزی که به حافظه مشترک ملت ایران در مسیر عزتخواهی و استکبارستیزی بدل شده و نقش ماندگاری از خود در استمرار جنبشهای دانشجویی و تحولات سیاسی - اجتماعی کشور بر جای گذاشته است.
-
تأکید بر تقویت ارتباطات و تسریع گزارشدهی در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه مازندران
رئیس اداره ساماندهی و نظارت حوزه علمیه خواهران مازندران در اجلاسیه یکروزه مدیران مدارس علمیه خواهران مازندران، با قدردانی از تلاش مدارس در اجرای برنامههای همایش طلیعه حضور، بر تقویت ارتباط مدیران با هیأت امنا، تسریع در گزارشدهی سامانه مبنا و برنامهریزی دقیق برای سال آینده تأکید کرد.
-
مادران ایران وارثان راستین حضرت امالبنین(س)
مدیر مدرسه علمیه الزهراء(س) کلاردشت گفت: دشمن در محاسباتش دختران امالبنین را نادیده گرفت و امروز مادران ایران، عباسهای زمانه را در دامان پر مهر خود پرورش میدهند.
-
فاصله بین حقیقت و واقعیت؛ مایه آسیب بر روحِ زندگی
روانشناس و مشاور خانواده گفت: واقعیت در زندگی قابل اندازهگیری و آن چیزی است که اتفاق افتاده و غیرقابلانکار میباشد ولی حقیقت شاملِ باورهاست یعنی ذهنی بوده و قابل تغییر است، بنابراین اگر بین حقیقت و واقعیت فاصله باشد روحِ زندگی آسیب دیده و دچار چالش میشود.
-
مهمترین جلوه شخصیت حضرت امالبنین ولایتپذیری مطلق و ایثار مادری
معاون مدرسه علمیه قدسیه بهشهر گفت: حضرت امالبنین نمونهای کامل از ایمان عمیق، معرفت نسبت به جایگاه ولایت، و روحیهای سرشار از فداکاری است. حضرت از همان آغاز ورود به خانه ولایت، با شناخت مقام اهلبیت علیهم السلام، خود را خدمتگزار این خاندان معرفی کرد و فرزندانش را نیز در مسیر سربازی سیدالشهدا علیه السلام تربیت کرد، بنابراین مهمترین جلوه شخصیت او، ولایتپذیری مطلق و ایثار مادری است.
-
بسیج مظهر مردمباوری به ولایتمداری
استاد مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) گفت: بسیج مظهر مردمباوری به ولایتمداری و خداباوری است، پدیده نورانی بسیج از میان مردم برخاسته و به دلیل ایمان، ولایتمداری و اخلاص توانسته در مهمترین عرصههای کشور اثرگذار باشد.
-
معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان مازندران:
برگزاری نشست تخصصی معاونین آموزش مدارس علمیه خواهران مازندران
معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان مازندران گفت: در نشست تخصصی معاونین آموزش مدارس علمیه خواهران مازندران، وضعیت اجرای برنامههای آموزشی سال ۱۴۰۴، طرحهای پیشرو برای سال ۱۴۰۵ و مجموعهای از موضوعات آموزشی و ساختاری مدارس علمیه استان مورد بررسی و تصمیمگیری قرار گرفت.
-
تجهیز کتابخانههای مدارس علمیه خواهران استان مازندران
معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران مازندارن از تجهیز کتابخانههای مدارس علمیه خواهران استان مازندران به نرم افزارهای مرکز تحقیقات نور خبر داد.
-
شیخ مفید بنیانگذار روش استدلالی در شیعه
کارشناس دینی مدرسه علمیه حضرت آمنه(س) گفت: شیخ مفید بنیانگذار روش استدلالی در شیعه بود و توانست مباحث پیچیدهای مانند امامت، عدل الهی، عصمت و بداء را با روشی عقلانی و دقیق تحلیل کند.
-
همایش طلیعه حضور، فرصت تبیین رسالت و وظایف بانوان طلبه است
معاون فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان مازندران گفت: همایش استانی «طلیعه حضور» با هدف تقویت انگیزه، تبیین وظایف و رسالت بانوان طلبه و آشنایی طلاب جدیدالورود با برنامههای آموزشی، فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران مازندران، آذرماه امسال در مجتمع فرهنگی تربیتی شهید رجایی فریدونکنار برگزار شد.
-
برگزاری نشست تخصصی معاونین پژوهش مدارس علمیه خواهران مازندران
معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان مازندران گفت: نشست تخصصی معاونین پژوهش مدارس علمیه خواهران مازندران در راستای گسترش فعالیتهای پژوهشی مدارس علمیه برگزارشد.
-
علامه طباطبایی؛ تلفیق عقلانیت و معنویت در برابر شبهات عصر جدید
استاد حوزه گفت: میراث این فیلسوف و مفسر بزرگ قرآن کریم، الگویی روشن برای طلاب و اندیشمندان امروز است تا با بهرهگیری از عقل و وحی، پاسخی استوار به شبهات روزگار ارائه دهند.
-
شخصیتِ علامه طباطبایی، آمیختهای از علم و عمل است
استاد حوزه و دانشگاه در هفتمین نشست مجازی انجمن پژوهشی با موضوع علامهشناسی در مدرسه علمیه تخصصی ریحانه الرسول سلام الله علیها جویبار گفت: علامه طباطبایی دارای شخصیتِ جامعی از علوم مختلف بود که آن را در آیینه عمل در هم آمیخته بود.
-
طلاب بسیجی رهبرانی مؤثر در جامعه
طلبه بسیجی نمونه و جهادگر عرصههای امر به معروف و نهی از منکر گفت: تفکر بسیجی موجب میشود طلاب علاوه بر موفقیت در تحصیلات، به عنوان رهبرانی مؤثر در جامعه شناخته شوند.
-
بسیج طلاب بهعنوان نیرویی علمی، فرهنگی و دینی در جامعه
مدیر مدرسه علمیه حضرت آمنه (س) فریدونکنار گفت: طلاب بسیجی مدرسه علمیه حضرت آمنه (س)، با پیروی از آموزههای اهل بیت علیهمالسلام، بهعنوان نیرویی علمی، فرهنگی و دینی در جامعه حاضرند
-
سیره تبلیغی حضرت زهرا عاملی برای جذب دلها به خداست
استاد حوزه گفت: مبلغین حوزههای علمیه با الگوپذیری از حضرت زهرا سلام الله علیها در امر تبلیغ، باید با رفتار و منش صحیح دلها را به خدا جذب کنند.
-
مدیر حوزه علمیه خواهران استان مازندران:
بسیج، نماد مسئولیتپذیری اجتماعی در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی_ ایرانی
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در یادداشتی به مناسبت روز بسیج مستضعفان گفت: به یقین برای رسیدن به تمدن ، نیازمند یک فرهنگ پویا و شتابزای اجتماعی هستیم تا بتواند روحیه مسئولیتپذیری اجتماعی را در تک تک افراد نسبت به تحولات برانگیزاند که بسیج و فرهنگ زیست بسیجی میتواند عهدهدار این وظیفه حیاتی در راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی-ایرانی باشد.
-
محبت به خاندان اهل بیت علیهم السلام زمینه برای رسیدن به حُبّ الهی
استاد حوزه و دانشگاه گفت: ارادت و محبت به خاندان اهل بیت علیهم السلام اگر شعاع پیدا کند زمینهای برای رسیدن به حُبّ الهی میشود، چرا که محبت به اهل بیت علیهم السلام اساس دین و ایمان به خداوند است.
-
وظایف مهم طلاب در جامعه کنونی تقویت روحیه امید و آگاهیبخشی است
معاون فرهنگی مدرسه علمیه قدسیه بهشهر گفت: وظایف مهم طلاب در جامعه کنونی تقویت روحیه امید و آگاهیبخشی است، جامعه امروز در برابر مسائل گوناگون قرار دارد و یکی از وظایف اصلی طلاب، تبیین واقعیات همراه با امید، آرامشبخشی و تقویت نگاه اخلاقی و انسانی است.
-
مدرس مدرسه علمیه تخصصی الزهرا (س) ساری:
شکر، ذکر و محبت؛ سه کلید رضایت الهی در سیره حضرت زهرا (س) است
مدرس مدرسه علمیه تخصصی الزهرا (سلام الله علیها) ساری گفت: شکر، ذکر و محبت؛ سه کلید رضایت الهی در سیره حضرت زهرا (س) است؛ الگویی که میتواند راهنمای هر انسان در پیمودن مسیر بندگی و رسیدن به مقام مرضیه باشد.
-
امام جمعه شهرستان جویبار:
عدمِ معرفت و شناختِ حضرت زهرا سلام الله علیها، توسط مردمِ زمانه عاملِ ظلم به ایشان و پایمال کردن حق و حقیقت
امام جمعه شهرستان جویبار گفت: یکی از ابزارهای معرفت نسبت به اهل بیت علیهم السلام، شناخت واقعی آنهاست که اگر حاصل میشد، تاریخ شاهدِ ظلم نسبت به دختر رسول الله صل الله علیه و آله نبود.
-
صهیونیسم به معنای مکتب اعتلای قوم یهود است
کارشناس ادیان و مذاهب گفت: صهیونیسم به معنای مکتب اعتلای قوم یهود است و یهود شریعت خود را بهترین، تنهاترین و بالاترین شریعت الهی می داند.
-
فاطمه (س) سرچشمه خلقت و منشا وجود امامان است
معاون فرهنگی مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) نوشهر گفت: حضرت فاطمه (س) نور خلقت، فلسفه آفرینش و رسیدن فیض و رحمت پروردگار به موجودات است.
-
شفاعت فراگیر حضرت زهرا بازتابی از تجلی کامل مقام رحمانیت و جمال الهی
مدرس مدرسه علمیه قدسیه بهشهر گفت: عظمت مقام حضرت زهرا سلام الله علیها فراتر از ادراک معمولی بشر است و ایشان به عنوان حقیقت لیله القدر، مظهر فیوضات و برکات بینهایت الهی محسوب میشوند، شفاعت فراگیر حضرت زهرا سلام الله علیها بازتابی از تجلی کامل مقام رحمانیت و جمال الهی در وجود ایشان است.
-
حضرت زهرا (س) آغازگر جهاد تبیین در تاریخ اسلام بود
مدرس مدرسه علمیه تخصصی الزهرا (س) ساری گفت: حضرت زهرا (س) نهتنها آغازگر جریان جهاد تبیین در تاریخ اسلام بود، بلکه با خطبه فدکیه و مقاومتی الهامبخش، عمیقترین مفاهیم معرفتی و راهبردی دین و فلسفه آفرینش را تبیین کرد و الگویی جاودان از دفاع منطقی و عزتآفرینی برای همه مسلمانان در برابر جنگ روایتها و تحریفها به یادگار گذاشت.
-
استاد حوزه:
ضرورت الگوگیری از خانم فاطمه زهراء( س) در جلب رضایت الهی
استاد حوزه گفت: ضرورت الگوگیری از خانم فاطمه زهراء( س) در جلب رضایت الهی برای همه افراد جامعه علیالخصوص بانوان به چشم میآید و با نگاه به سیره آن حضرت میتوان دریافت رضایت خداوند متعال برای ایشان بر همه چیز مقدم است.
-
مدیر مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) نکا:
خانواده؛ میدان تربیت در هندسه ربوبیت الهی
مدیر مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س)نکا گفت: فهم عملیِ ربوبیت الهی، تعارضهای خانوادگی را به میدان تربیت تبدیل میکند، چرا که عینیت یافتن توحید در زندگی، روابط همسران، تربیت فرزند، تقسیم نقشها و مدیریت چالشهای روانی و اقتصادی خانواده را متحول میکند.