خودباوری بانوان در انقلاب اسلامی ایران با تأسی از حضرت زهرا(س) جلوه کرد
270267

مبلّغ و کارشناس دینی مدرسه علمیه الزهرا(س) شوش دانیال گفت: اقتدار حضرت زهرا(س) در اجتماع، بانوان را از پستو نشینی و بی‌خبری از اوضاع اجتماعی، سیاسی بیرون کشید و به آنان ارج و مقام و هویت داد.

به گزارش خبرگزاری کوثر از خوزستان، خانم دلفی پور، در آیین شهادت حضرت زهرا(س) که به همت هیات مجمع الذاکرین و به صورت مجازی در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) شوش دانیال برگزار شد، اظهارداشت: حضرت زهرا(سلام الله علیها) با حفظ ارزش وجودی یک زن و اقتدار اجتماعی که آن زمان از خود نشان داد، بر تفکر غلط عدم حضور بانوان در اجتماع و درک سیاسی، خط بطلان کشید.

وی در ادامه گفت: دفاع از ولایت تا پای جان حضرت زهرا(سلام الله علیها) درس بزرگی به امت اسلامی بود که اتحاد در زیر سایه انتخاب شایسته معین از جانب خداوند است و او برگزیده به‌حق می‌بایست حاکم بر امت باشد.

مبلغ دینی مدرسه علمیه خواهران الزهرا شوش دانیال بیان داشت که تبلور این نظریه الهی در انقلاب اسلامی ظهور و بروز کرد و مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) توانستند ارزش‌های اسلامی فراموش‌شده را احیا کنند.

وی افزود: بانوان ایران اسلامی با تأسی از حضرت زهرا(سلام الله علیها) در مقاطع حساس جنگ، با تقویت باورها، صبر و استقامت، بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، دفاع از حریم ولایت، توانستن دوشادوش مردان در پشت جبهه، سختی‌ها و کمبودهای وارده بر صحنه رزم را جبران کنند.

به گفته دلفی پور شهیدان بسیاری ازجمله باکری، همت و صیاد شیرازی از دامن تربیت‌شدگان زنان با سبک زندگی فاطمی به عمل آمدند و چه زیبا ارزش‌های اخلاقی و تربیتی فاطمی را به جامعه انتقال دادند.

وی گفت: هر بعدی از ابعاد وجودی حضرت زهرا(سلام الله علیها) دانشگاه معرفتی است و در ابعاد مختلف خانواده، همسرداری، تربیت فرزند، امور اجتماعی و ولایتمداری به‌عنوان یک الگوی مناسب مطرح است.

برچسب‌ها