لزوم فعالیت گسترده طلاب و مبلغان، در روشنگری انتخاباتی
278110

استاد حوزه و دانشگاه گفت: نگاه کشور های بیگانه به انتخابات ایران است. بر این اساس برشما طلاب و مبلغین واجب است که بیش از پیش به روشنگری، آگاه سازی و ترغیب مردم جهت حضور حداکثری در انتخابات بپردازید.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، نشست بصیرتی ویژه انتخابات 1400 با حضور سیدمحمد هاشمی‌نیا، استاد حوزه و دانشگاه، در مدرسه علمیه الزهرا(س) دزفول برگزار شد.

آقای هاشمی‌نیا، در ابتدای این نشست ضمن تسلیت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و شهادت امام صادق(ع)، در رابطه با قیام 15 خرداد بیان داشت: قیام 15 خرداد مردم ورامین و تهران آن چنان عظمتی داشت که امام خمینی(ره) آن روز را برای همیشه عزای عمومی اعلام کرد.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان داشت: یکی از نمایندگان امام خمینی(ره) نقل می‌کند، ما زمانی که به دیدار امام(ره) می رفتیم، تا ۴۸ ساعت حتی عمل مکروه هم انجام نمی دادیم و این مسئله گویای عظمت تاثیر روحانی امام خمینی(ره) بود.

وی در ادامه به جریان شناسی انتخابات ۱۴۰۰ پرداخت و اظهار داشت: در قرن گذشته برای رقابت های مهم در صحنه های مختلف خرد و کلان، جریان دوگانه سازی به راه افتاده که این جریان در ظاهر برگرفته از غرب است.

آقای هاشمی‌نیا با اشاره به اهمیت مشارکت در انتخابات پیش رو تصریح کرد: جریان دوگانه سازی در ایران از سال 1372 در انتخابات دیده شد؛ امسال این جریان میان اشخاص نیست، بلکه رأی دادن افراد را هدف گرفته است.

استاد حوزه و دانشگاه، با بیان اینکه چند گروه با رأی دادن و مشارکت مردم در انتخابات مخالف هستند، ابراز داشت: کشورهای متخاصم همچون آمریکا، عربستان، امارات و ضد انقلاب ها با طیف وسیع و در راس آن منافقین و سلطنت طلب ها؛ در راس آنها رضا پهلوی و سیاسیون داخلی که در اثر عجب و منیت روبه روی نظام ایستاده اند، با رأی دادن و مشارکت مردم در انتخابات مخالفند.

وی در پایان خطاب به طلاب و روحانیون گفت: کشور های بیگانه نگاهشان به انتخابات ایران است، بر این اساس برشما طلاب و مبلغان واجب است که بیش از پیش به روشنگری، آگاه سازی و ترغیب مردم جهت حضور حداکثری در انتخابات بپردازید.

برچسب‌ها