آخرین مهلت شرکت در نخستین همایش حوزه‌های علمیه خواهران کشور با مجوز isc اعلام شد
279900

مدیر حوزه علمیه خواهران سمنان با اشاره به اینکه نخستین مجوز ISC (مرکز استنادی علوم جهان اسلام) برای برگزاری همایش در حوزه‌های علمیه خواهران، توسط مدرسه علمیه فاطمیه دامغان در استان سمنان کسب شد، گفت: آخرین مهلت ثبت‌نام در این همایش ملی، سی‌ام مهر است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی نجم، در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه خواهران استان سمنان بیان کرد: همایش ملی «جنگ بیولوژیک: ماهیت، ابعاد، پیامدها و راهکارها» در راستای گسترش علم و ترویج فرهنگ پژوهش و تحقیق و با هدف پرداختن به یکی از موضوعات مهم عصر حاضر، یعنی بیوتروریسم فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی ابراز داشت: مجوز این همایش از سوی مرکز استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به عنوان نخستین مجوز برای حوزه های علمیه خواهران کشور از سوی این نهاد بین المللی صادر شد.

وی افزود: این همایش حاصل تلاش‌ کارکنان حوزه‌ علمیه خواهران استان سمنان با محوریت موسسه آموزش عالی فاطمیه دامغان و با همکاری چهارده نهاد علمی کشور است.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان سمنان گفت: پایگاه ISC پس از ISI و Scopus در هلند، سومین پایگاه استنادی برای سنجش عملکرد پژوهشی کشورها محسوب می‌شود و ٥٧ کشور در آن مشارکت دارند.

این مقام مسئول، با بیان اینکه بیوترویسم از جنبه های مختلف، زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده و با اهداف مختلف در جهان در حال ادامه است، افزود: این موضوع نیازمند بررسی دقیق علمی است و ارائه راهکارهای اساسی برای مقابله با آن می‌تواند پیامدهای منفی را در زمینه های مختلف کاهش دهد.

حجت الاسلام والمسلمین نجم بیان کرد: محورهای این همایش «جنگ بیولوژیک و حوزه های علمیه»، «ماهیت شناسی و موضوع شناسی جنگ بیولوژیک»، «جنگ بیولوژیک و مناسبات زیست محیطی و پزشکی» و «جنگ بیولوژیک و مناسبات اخلاقی اعتقادی» است. 

«جنگ بیولوژیک و مناسبات فقه و حقوق»، «جنگ بیولوژیک و مناسبات سیاسی دفاعی» و «جنگ بیولوژیک و مناسبات اجتماعی» از دیگر محورهای این جشنواره است که مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان به آن اشاره داشت.

دبیرخانه همایش سراسری «جنگ بیولوژیک: ماهیت، ابعاد، پیامدها و راهکارها» واقع در دامغان، شهرک بوستان، خیابان سنایی، مدرسه علمیه فاطمیه با شماره تماس ۰۲۳۳۵۲۶۳۸۱۴ و شماره دورنگار ۰۲۳۳۵۲۶۳۸۱۱ است.


برچسب‌ها