بخش عمده و اعظم منابع دینی، مسئله خبر است
282766

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: بخش عمده و اعظم منابع دینی، مسئله خبر است که در واقع، بخشی از عمر طلبه ها صرف سنجش اخبار و بررسی اسناد آن ها می شود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، آیین اختتامیه دوره آموزش خبرنویسی، با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی‌اکبر اسماعیلی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، آقای صدرایی عارف، سردبیر خبرگزاری حوزه و جمعی از طلاب حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در فضای مجازی برگزار شد.

در این آیین، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی، ضمن تشکر از استاد صدرایی عارف، مدرس دوره گفت: بر اساس آیات و روایات، بخش عمده و اعظم منابع دینی ما، مسئله خبر است که در واقع بخشی از عمر طلبه‌ها راجع به سنجش اخبار است و اینکه چه خبری صحیح و چه خبری ضعیف است و عمری صرف این مرحله می شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر افزود: در زمان کنونی یکی از موضوعات فقهی و شریعت اسلام، مسئله خبر است، حوزه های علمیه، ضروری است که اصول و مبانی خبر، تدوین و احکام آن را تعیین کنند تا مشخص شود چه خبری، نشر آن واجب و انتشار چه خبری، حرام و یا مستحب است.

وی اظهار داشت: اساس آیات قرآن کریم، اخبار است، چه اخبار غیبی و چه اخباری که در عالم شهود اتفاق می‌افتد، آن اخبار در قرآن منعکس شده است.

لازم به ذکر است دوره آموزش خبرنویسی، با همکاری خبرگزاری حوزه و مدیریت حوزه علمیه خواهران بوشهر، با حضور 40نفر از طلاب خواهر در بخش فرهنگی و مسئولان روابط عمومی مدارس علمیه خواهران استان بوشهر، با تدریس آقای حسن صدرائی عارف، سردبیر خبرگزاری حوزه طی شش جلسه برگزار شد.

آقای صدرائی عارف در این باره گفت: با تمرین و ممارست و نوشتن و خواندن خبرها می توان به یک خبرنگار خوب تبدیل شد.

وی با تقدیر از مجموعه مدیریت حوزه علمیه خواهران و طلاب استان بوشهر گفت: برای من افتخاری است که در این دوره در خدمت طلاب استان بوشهر بودم و با توجه به تمارینی که از طرف طلاب بوشهر در دوره برای من فرستاده می شد، سطح خوبی را نشان می داد و شما طلاب با تلاش و پشتکار می توانید بلندگوی رسانه ای حوزه علمیه خواهران در استان تان باشید.

برچسب‌ها