تسریع در انجام واکسیناسیون هدفمند طلاب، از برنامه های اصلی حوزه علمیه خواهران خورموج
282960

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) شهر خورموج گفت: یکی از برنامه‌های اصلی حوزه علمیه خواهران خورموج، تسریع در انجام واکسیناسیون هدفمند طلاب، کادر و اساتید برای بازگشایی حوزه علمیه خواهران است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم اکرم غیب الهی، مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(سلام‌الله‌علیها) شهر خورموج در استان بوشهر، در گفتگویی با اشاره به شرایط کنونی، و ضرورت واکسیناسیون طلاب، کادر و اساتید برای بازگشایی حوزه‌ها و دایر شدن آموزش حضوری گفت: متاسفانه به دلیل شیوع بیماری منحوس کرونا و تعطیلی آموزش حضوری، این موضوع در کشور ما و دیگر کشورها مختل شده است. بهترین روش آموزشی، نوع چهره به چهره است که آموزش مجازی نمی‌تواند جایگزین آن شود. لذا یکی از برنامه‌های اصلی حوزه علمیه خواهران شهر خورموج، تسریع در انجام واکسیناسیون هدفمند طلاب، کادر و اساتید خود برای بازگشایی حوزه علمیه خواهران است‌.
 
وی با بیان اینکه اگر هدف فقط آموزش مجازی باشد، این وضعیت در آینده خطرناک خواهد بود، چرا که ما باید افراد عالم، دانشمند و فقیه جامع الشرایط تحویل جامعه بدهیم، تصریح کرد: اولویت ما انجام واکسیناسیون است و در کنار آن با توجه به رنگ بندی شهرهای کرونایی، تصمیم گیری در شیوه‌ی ترکیبی آموزش حضوری و مجازی نیز مدنظر است.
 
خانم غیب اللهی، با اشاره به پیامدهای منفی آموزش مجازی در بین طلاب گفت: یکی از آسیبهای آموزش مجازی، کاهش سرمایه‌های اجتماعی حوزه با زیر سوال رفتن بحث مرجعیت دینی است که این ضرر بزرگی برای جامعه روحانیت و اسلام است، چرا که به مرور زمان فضای مجازی، مرجعیت دینی را بی اعتبار ساخته و سبب کم شدن نفوذ این جایگاه مهم در جامعه می‌شود. همچنین روش بحث گروهی یا همان مباحثه که یکی از بهترین و منظم ترین روش یادگیری است، در حوزه های علمیه کمرنگ شده و این باعث خساراتی می‌شود.
 
وی یادآورشد: با تعطیلی آموزش های حضوری، ارتباطات گرم و زنده‌ای که در فضای حوزه ها بود، جای خود را به ارتباطات سرد داده و آن شور و نشاط و ارتباط بین طلبه و استاد کمرنگ یا از بین رفته است.
 
مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(سلام‌الله‌علیها) شهر خورموج سرلوحه قرار دادن مقام معظم رهبری در این امر را یادآور شد و گفت: این را بدانیم تنها راه مقابله با این ویروس منحوس، واکسیناسیون است که ان شاءالله از این طریق بشود کرونا را مدیریت کرد. برنامه‌ی ما این هست که موارد ذکر شده را بین طلاب و اساتید مدرسه نهادینه کنیم. همچنین شناسایی ابعاد مختلف این ویروس که بدانیم این ویروس دو فاز دارد: اول استقرار این ویروس در بدن و دوم بروز آن است. مراقبت، رعایت پروتکل های بهداشتی و انجام واکسیناسیون ان شاءالله از برنامه ما در این مدرسه است.

برچسب‌ها