خدمات رسانی و کمک به مردم رسالت حوزه های علمیه است
285670

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با بیان اینکه حوزه های علمیه می تواند ظرفیت های خود را برای خدمت رسانی به جامعه بکار گیرد، گفت: خدمات رسانی و کمک به مردم، رسالت حوزه های علمیه است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) بوشهر دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی، در این دیدار با تقدیر از فعالیت های کمیته امداد گفت: امیدواریم تعاملاتی که از قبل بوده، ادامه داشته باشد. ظرفیت قریب به 2500 طلبه خواهر، ظرفیت خوبی برای کمک به کمیته امداد در راستای رسیدن به اهداف این نهاد مقدس است.

وی به اشاره به فعالیت های جهادی طلاب خواهر در پیک های محتلف کرونا گفت: در اوائل اشاعه کرونا و بحث های کمبود ماسک، حوزه علمیه خواهران وارد عرصه خدمت شد و با تبدیل کلاس های درس و مدارس علمیه به کارگاه تولید ماسک و تولید روزانه قریب به پنج هزار ماسک در سراسر استان، در رفع هرچه بهتر این موضوع کمک کردند.

وی با بیان  اینکه در جریان بحران کرونا، 400طلبه جهادی خواهر فعالیت داشتند، گفت: در اوایل شیوع ویروس کرونا و زمانی که همگان حاضر نبودند میت اموات خود را غسل دهند و یا به آنان نزدیک شوند، طلاب جهادی خواهر وارد عرصه شد و مسئله تجهیز و تغسیل اموات خانم را به عهده گرفتند و با سخت ترین شرایط محیطی و روانی، مشغول خدمت به مسلمین شدند و خود این عزیزان نیز در عرصه خدمت دچار بیماری شده و بعضی از ایشان بستری نیز شدند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر افزود: روحیه جهادی و دلسوزی نسبت به دیگران در بین طلاب وجود دارد که می تواند در بسیاری از مسائل کمک کار باشند هم در طرح های فرهنگی و هم طرح های محرومیت زدائی.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی با بیان حدیث مبارک " الزکات العلم نشره" گفت: زکات علم، نشر آن است و ورود طلاب در صحنه خدمت به جامعه و عرصه های فرهنگی، برگرفته از علوم و روحیه های جهادی است که در بین طلاب وجود دارد و باید بین کمیته امداد و حوزه علمیه کمافی السابق، بلکه بیشتر تعاملات وجود داشته باشد و طلاب این خدمات به جامعه را برای خود یک وظیفه می دانند.

وی افزود: حوزه علمیه می تواند از ظرفیت های موجود خود برای خدمت رسانی به جامعه استفاده گیرد. خدمات رسانی و کمک به مردم، رسالت حوزه های علمیه است.

در ادامه این نشست آقای میری مدیرکل کمیته امداد بوشهر با تقدیر از فعالیت های طلاب حوزه های علمیه خواهران گفت: ما نیازمند یاری طلاب و همکاری حوزه های علمیه با کمیته امداد هستیم و حوزه های علمیه خواهران را بعنوان بازویی برای خود در انجام امور و کمک به نیازمندان و مددجویان این نهاد می دانیم.

برچسب‌ها