حیات حوزه‌های علمیه بواسطه داشتن روحیه‌ی بسیجی علمای سلف است
287468

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، در اجلاسیه مدیران استان گفت: اگر حوزه های علمیه امروز زنده و پویا هستند و در جامعه مشغول خدمت و نشر فرهنگ دینی اند، به دلیل برخورداری علما از روحیه‌ی بسیجی و جهادی است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی، در جمع مدیران مدارس علمیه خواهران استان با تبریک به مناسبت هفته مبارک بسیج، با اشاره به اینکه بسیج شجره طیبه و مقدسه ای است که اصلها ثابت و فرعها فی السماء، بیان داشت: پویایی، سرزندگی، پیشرفت، ایستادگی و مقاومت این انقلاب، و نیز توان بالای مقاومت در این دنیا و در عصر حاضر فقط با روحیه بسیجی امکان پذیر است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر افزود: روحیه ی بسیجی در هر جایی و در هر صنفی و هر شغل و جایگاهی وجود داشته باشد، چه در عرصه ی مدیریت کشور چه در عرصه ی اقتصاد و علم و پژوهش کشور، حتما باعث تحول خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی با بیان اینکه روحیه بسیجی، روحیه‌ی جداناپذیر علماء سلف حوزه‌ی علمیه بود، گفت: به دلیل مجاهدت عالمان دینی و رشادت های این بزرگواران و عنایتی که با همان روحیه نسبت به دین و فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) داشتند، این مکتب در طول این سالیان و قرون متمادی با تمام مشکلاتی که در سر راه این فرهنگ وجود داشت، دین زنده ماند و همیشه نور بخشید برای کسانی که طالب هدایت و طالب راه مستقیم و طالب راه صحیح بودند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر بیان داشت: اگر حوزه های علمیه امروز زنده هستند و در جامعه مشغول خدمت و نشر فرهنگ دینی اند، به دلیل برخورداری از روحیه ی بسیجی و روحیه جهادی علماء ما بوده است.

وی افزود: علماء ما در همه عرصه ها، چه در عرصه پژوهش و خدمت رسانی، و چه در عرصه ی هویت طلبگی، جهادی عمل کرده و خستگی ناپذیر بودند و با همین روحیه این فرهنگ حفظ کردند.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی با بیان اینکه روحیه ی بسیجی همواره با علماء بوده، گفت: اگر این روحیه در علما نبود، و عالمانی می داشتیم که چنین خصلت ها و ویژگی های آسمانی و عرشی که در وجود بسیجیان بود، اگر نداشتند، هیچ وقت حوزه های علمیه زنده نبودند و خیلی قرن ها قبل پرونده ی حوزه های علمیه و دین بسته می شد.

وی اشاره داشت: با همین روحیه بود که پیغمبر عظیم الشان ما توانست به پیروزی های بزرگی برسند و همین روحیه بود که فرهنگ سیدالشهداء علیه السلام را زنده نگه داشت و انقلاب ما را به پیروزی رساند و در برابر سردمداران کفر ایستاد. در این زمان هم با رشادت ها و استقامت های بسیجیان در همه عرصه ها مراتب پیشرفت را در این عالم طی خواهیم کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر افزود: همین روحیه باید در عمل و در خدمت به طلاب ظهور و بروز داشته باشد. با روحیه ی سودمحور و روحیه ایی که دائم محاسبه دنیایی و مالی می کند، قطعا هیچ کاری صورت نخواهد گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی با اشاره به وجود روحیه ی بسیجی در بین طلاب استان بوشهر گفت: الحمدلله در حوزه های علمیه خصوصا حوزه علمیه خواهران استان بوشهر و مدارس ما، در بین مدیران استان و همکاران استانی، طلاب و اساتید، روحیه ی بسیجی موج می زند.

وی در پایان با تقدیر و تشکر از  طلاب و اساتید بسیجی بیان داشت: نمونه ی بارز روحیه ی بسیجی طلاب در عرصه های علمی و جهادی و خدمت به مردم مشهود است و بارها این روحیه ی عظیم و بهشتی و آسمانی و عرشی خودش را نشان داد و همیشه حاضر بوده است.

برچسب‌ها