لزوم آموزش پژوهش محور در حوزه های علمیه
288763

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با بیان اینکه پژوهش و آموزش از هم جدا نیستند، گفت: باید تغییر ساختاری در نظام آموزشی ایجاد شود، به طوری که تمام فعالیت های آموزشی بر اساس پژوهش محوری قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم زهرا صداقت، معاون پژوهش حوزه علیمه خواهران استان بوشهر در گفتگویی به مناسبت هفته پژوهش گفت: هفته پژوهش فرصت مناسبی است که به بررسی نقاط ضعف و قوت فراروی پژوهش در مدیریت استان و مدارس علمیه بپردازیم.
 
وی افزود: اهمیت پژوهش آنجاست که خداوند متعال تنها راه انتخاب و گزینش دین را تحقیق قرار داده، چنان که در بسیاری از آیات و روایات به این امر تصریح شده است.
 
خانم صداقت با اشاره به اینکه پژوهش امری عمومی و همگانی است، گفت: پژوهش وظیفه همگانی است و هرکس در هر مرتبه ای موظف است در حد توان و امکانتش به آن بپردازد. نقش و اهمیت پژوهش با طرح نظریه جنبش نرم افزاری که از سوی مقام معظم رهبری مطرح گردید، بیشتر نمایان و بروز می کند.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان بوشهر افزود: از آنجایی که پژوهش و آموزش از هم جدا نیستند، باید تغییر ساختاری در نظام آموزشی ایجاد شود، به طوری که تمام فعالیت های آموزشی بر اساس پژوهش محوری قرار گیرد، زیرا تنها زمانی می توانیم به یک مرکز علمی در کشور مطرح شویم که مدرسان و اساتید حوزه های علمیه استان، خود از جایگاه پژوهش در خور توجه برخوردار باشند و بتوانند با مهارت پژوهشی خود، قدرت تحلیل و تفکر را به دیگران منتقل کنند. 

برچسب‌ها