حضرت ام البنین(س) برای مادران و همسران شهدا الگو هستند
292271

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با اشاره به فضایل حضرت عباس(ع) که شمه ای از آن را تاریخ در کربلا ثبت نموده، گفت: این فضیلت ها در وجود آن بزرگوار، تلالو صفات والای مادر بزرگوارشان و سبک زندگی آن بانوی عظیم الشان است که برای مادران شهدا الگوست.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، در مراسم سالروز وفات حضرت ام البنین(س) در جمع کادر مدیریت حوزه علمیه خواهران استان گفت: ما وقتی به پهنه تاریخ نگاه می کنیم چه انسان هایی که الگو و سرمشق بشریت اند و چه افرادی که مایه عبرت همگان می شوند همه برخاسته از صفات و یژگی های اخلاقی آنان است و در حقیقت بخش اعظم تاریخ انسان ها نتیجه فضایل و رذائل آن هاست.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی با تاکید بر بازخوانی حادثه عاشورا بیان داشت: صحنه کربلا هماورد همین فضایل اخلاقی در جبهه حق و رذائل و شقاوت انسان ها در جبهه باطل است و زنده بودن حماسه سیدالشهداء و یارانش، در گرو همین فضایل آسمانی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فضایل حضرت عباس(ع) که شمه ای از آن را تاریخ در کربلا ثبت نموده است خاطرنشان کرد: این فضیلت های بی نظیر و کم نظیر در وجود آن بزرگوار، تلالو صفات والای مادر بزرگوارشان و سبک زندگی آن بانوی عظیم الشان است.

وی افزود: با ورود حضرت ام البنین(س) به خانه امیرالمومنین(ع) و بصیرت به جایگاه چنین خانواده ای همت گماشتند و با اخلاق و ادب و تواضع و ولایتمداری شهدای بزرگی را تقدیم اسلام و خانه وحی نمودند که پس از ۱۴۰۰ سال بهترین الگو برای جوانان و آزادگان جهان هستند.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی بیان داشت: حضرت ام البنین(س) برای مادران شهدا الگوست، زیرا به پاس توفیق بزرگی که خداوند متعال به ایشان ارزانی داشتند، ایشان هم با اخلاق کریمه خود فرزندانی تربیت نمودند که در ولایتمداری و ارادت به اهل بیت(علیهم السلام) و دفاع از اسلام سرآمد تاریخ هستند. تربیت یافتگان دامان حضرت ام البنین(س) قدردانی آن بانوی عظیم الشان از نعمت مصاحبت با امیرالمومنین(ع) بود.

برچسب‌ها